אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם נענע10 ביצע מניפולציה בנתוני גלישת אתרים? צילום: shutterstock

האם נענע10 ביצע מניפולציה בנתוני גלישת אתרים?

גוף המדיה MASA - בבעלות נענע10 - המוכר שטחי פרסום בנענע10 MSN ופייסבוק, מוצג במסמך פנימי כגוף אחד בטבלת נתוני הגלישה של קומסקור, זאת אף שחברת המחקר הבינלאומית מציגה את נתוני הגלישה בשלושת האתרים בנפרד

24.06.2010, 13:59 | כתב כלכליסט

האם נענע10 ביצע מניפולציה בנתוני גלישת האתרים של חברת המחקר הבינלאומית קומסקור? הנהלת הפורטל הכינה לאחרונה מסמך פנימי, בו מוצג MASA, גוף המדיה שבבעלות נענע10 ואשר מוכר במרוכז שטחי פרסום בנענע10, MSN ישראל ופייסבוק (רק לגולשים ישראלים), כגוף אחד בטבלת נתוני הגלישה באתרים ישראלים של קומסקור. זאת, אף שחברת המחקר לא מכירה ב-MASA כגוף אחד, ומציגה את נתוני הגלישה בשלושת האתרים המדוברים בנפרד.

במקביל, באופן יוצא דופן, פרסמה קומסקור את נתוני הגלישה באתרים ישראלים, מהם עולה שפייסבוק נמצאת במקום השני, אתרי מיקרוסופט (הכוללים בנוסף ל-MSN את האתרים העסקיים של מיקרוסופט עצמה) במקום החמישי, ונענע10 במקום השמיני.

"ראינו דו״ח שהסתובב והוא לא הדו״ח שלנו ולא הופץ על ידינו", נמסר בתגובה מקומסקור. "אנחנו בודקים את הנושא וכרגע אין שום מידע נוסף. אין כרגע יישות במערכת שלנו בשם MASA".

מנענע10 נמסר בתגובה: "על פי נתוני קומסקור MASA הינו גוף המדיה האינטרנטי הגדול בישראל. הנתון המתייחס ל-MASA הוא נתון אמת המבוסס על נתוני קומסקור. הטבלה המדוברת היא טבלה לשימוש פנימי וכוללת סיכום של החשיפה באתרי MASA על בסיס נתוני קומסקור. MASA חרתה על דגלה להכניס תחרות לשוק האינטרנט בישראל. כפי הנראה יש גורמים שחוששים מתחרות ועושים מניפולציות בתקשורת כדי לנסות ולעצור אותה".

תגיות