אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיכון ובינוי תתמודד על הקמת 3 מסילות ברזל בישראל צילום: גיל נחושתן

בלעדי לכלכליסט

שיכון ובינוי תתמודד על הקמת 3 מסילות ברזל בישראל

החברה־הבת סולל בונה תשתיות מתמודדת מול חברות מספרד וצרפת על בניית מסילות ברזל ברחבי הארץ בהיקף של 1.6 מיליארד שקל

01.10.2013, 08:55 | ליאור גוטמן

סולל בונה תשתיות, מקבוצת שיכון ובינוי, תתמודד מול חברות מצרפת, ספרד ופורטוגל על הקמת שלוש מסילות ברזל בישראל, כך נודע ל"כלכליסט".  

קראו עוד בכלכליסט

מדובר באחד ממכרזי התחבורה הגדולים שיצאו בארץ, ובמסגרתם חברות זרות יחליפו את רכבת ישראל בבניית תשתית מסילה ומערכות איתות ותקשורת בשווי מצטבר של 1.6 מיליארד שקל.

ההחלטה להוציא שלושה פרויקטים שונים להצבת מסילות ברזל הובאה לאישור הממשלה כבר בפברואר 2010, ובמסגרת תוכנית ממשלתית לרישות המדינה בכבישים ומסילות. חברת נתיבי ישראל (מעצ לשעבר) תהיה אחראית על הבנייה והחשמול של שלושה מקטעי מסילה, ואילו רכבת ישראל תחשמל קרוב ל־380 ק"מ של מסילה.

העבודות להקמת מסילת רכבת העמק, אחת משלוש המסילות שבמכרז. המסילה תהיה באורך של 58 ק"מ ותכלול 5 תחנות, צילום: גיל נחושתן העבודות להקמת מסילת רכבת העמק, אחת משלוש המסילות שבמכרז. המסילה תהיה באורך של 58 ק"מ ותכלול 5 תחנות | צילום: גיל נחושתן העבודות להקמת מסילת רכבת העמק, אחת משלוש המסילות שבמכרז. המסילה תהיה באורך של 58 ק"מ ותכלול 5 תחנות, צילום: גיל נחושתן

במהלך תקופת החגים קיימה חברת נתיבי ישראל כנס לחברות שמתמודדות על ביצוע הפרויקט. ממידע שהגיע לידי "כלכליסט" עולה שרק שלוש קבוצות עברו את השלב המוקדם לביצוע העבודות, והן יתבקשו להגיש הצעות מחיר לביצוע העבודות עד סוף הרבעון הראשון של 2014, כאשר לוחות הזמנים שנקבעו הם הפעלה מסחרית במאי ויוני 2016.

הקבוצה הראשונה שתתמודד כוללת את סולל בונה תשתיות, שאליה הצטרפו חברת הקבלנות לסיכו וחברת Bahnbau Gruppe הגרמנית שמתמחה בהנחת מסילות. עבור סולל בונה תשתיות מדובר בפעם הראשונה שבה היא נכנסת לתחום. הקבוצה השנייה שעברה את שלב המיון המקדים היא תען עבודות עפר, שחברה ל־INDRA הצרפתית ו־TSO הספרדית. הקבוצה השלישית מורכבת משתי חברות - Isolux הפורטוגלית ו־Neupol הספרדית.

ל"כלכליסט" נודע שקבוצה רביעית שהתמודדה, שכללה חברות סיניות, לא עברה את שלב המיון המוקדם של המכרז.

לפי חברת נתיבי ישראל, העבודות יתבצעו עבור מסילת עכו כרמיאל (22 ק"מ) ומסילת חיפה בית שאן (58 ק"מ), שכוללת הקמת חמש תחנות נוסעים (לב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן). המסילה השלישית היא באזור השרון בפרויקט המסילה שתונח בין הרצליה לכפר סבא (14 ק"מ), שכוללת הנחת מסילת ברזל לאורך כביש הרוחב 531 (9 ק"מ), והשאר 5 ק"מ מסילה כפולה מחושמלת לאורך כביש 20 (נתיבי איילון). העבודות כוללות בניית מסילה ומערכות תקשורת, ובניית מרכז אנרגיה עבור חשמול המסילות במנהרות ייעודיות.

תגיות