למרות ביקור מנכ"ל אורנג', לא ברור אם יימשך הקשר עם פרטנר
מנכ"ל אורנג' העולמית סטפן רישאר אמר בביקורו בישראל בסוף השבוע כי יכבד את ההסכם עם חברת פרטנר הישראלית, אך לא חזר בו מרצונו להוציא את המותג מישראל. חברת פרטנר לא צפויה לוותר על המותג בלי פיצוי הולם
מנכ"ל חברת התקשורת הצרפתית אורנג' סטפן רישאר התנצל בביקורו בישראל השבוע על כך שדבריו לא הובנו נכונה והוסיף כי לא היתה לו שום כוונה להחרים את ישראל. "החזון של אורנג' הוא לחבר בין אנשים, וזה בדיוק ההפך ממעורבות בחרם או בכל מחלוקת פוליטית", אמר. "פעולותינו לא מונחות על ידי מטרות פוליטיות אלא על ידי יעדים עסקיים וכלכליים". לדבריו, האסטרטגיה של אורנג' העולמית היא להפסיק את השימוש של חברות שאינן בבעלותה, כמו פרטנר, במותג הכתום שלה, אבל להמשיך להשקיע בחברות שיש לה בישראל.
קראו עוד בכלכליסט
רישאר ציין שקבוצת אורנג' תכבד את ההסכם הקיים עם פרטנר, אבל לא חזר בו מהאמירה שהיה רוצה לראות את המותג יוצא מישראל "כבר מחר". במהלך ביקורו לא נפגש עם נציגי פרטנר וגם לא ניסה ליזום מפגש איתם כדי ליישר את ההדורים, אולם ייתכן כי יש בעצם ביקורו כדי לצמצם חלק מהנזק שנגרם למותג אורנג' בישראל ולאפשר לפרטנר להמשיך להשתמש בו בטווח הקרוב.
יהיו סיבות ההגעה של רישאר לישראל אשר יהיו – לחץ מצד ממשלת צרפת, המחזיקה ברבע ממניות אורנג', שיחזור בו מדבריו או חשש מתביעה עתידית מצד פרטנר על פגיעה במותג – המשך היחסים בין החברות יוכרע במשא ומתן הישיר ביניהן שכבר החל. למרות הצהרתו של רישאר על כך שאורנג' תכבד את ההסכם עם פרטנר, ההערכה היא שהחברות ינסו להגיע להבנות על סיום הקשר ביניהן לפני תום החוזה בעוד עשר שנים – חוזה שהאריכו השתיים רק לפני כחודשיים.
גם בפרטנר שינו במהלך השבוע שעבר את האסטרטגיה התקשורתית. כרגע הם מעדיפים לשמור על דממת אלחוט בכל הנוגע ליחסיהם עם אורנג' מתוך הבנה שכל התנצחות נוספת רק תפגע בהם ובמותג. בפרטנר לא יסכימו לוותר על המותג, שבו השקיעו כסף רב מאז הקמת החברה ב־1998, מבלי לקבל פיצוי הולם מאורנג'. עתיד הקשר תלוי אפוא בצרפתים ובסכום שיהיו מוכנים לשלם, מאחר שהאפשרות החוקית היחידה שלהם לצאת מהחוזה עם פרטנר היא באמצעות הסכם בין הצדדים.
ב־1 ביולי צפוי איציק בנבנישתי להיכנס באופן רשמי לתפקידו כמנכ"ל פרטנר, ועל שולחנו ימתינו נושאים כבדי משקל כמו הכניסה לשוק הטלוויזיה והמשך המלחמות המדממות בשוק הסלולר. במצב כזה, סביר שבנבנישתי לא ימהר למתג את פרטנר מחדש, אלא יעקוב מקרוב אחר הלכי הרוח בציבור הישראלי כדי להכריע עד כמה חמור הנזק שנגרם למותג הכתום ומה השפעתו על התוצאות העסקיות של החברה. האפשרות של תביעת פיצויים נגד אורנג' שרירה וקיימת, אך נראה שפרטנר תנקוט אותה רק כמוצא אחרון.
5 תגובות לכתיבת תגובה