אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות ביקור מנכ"ל אורנג', לא ברור אם יימשך הקשר עם פרטנר צילום: יח"צ פרטנר

למרות ביקור מנכ"ל אורנג', לא ברור אם יימשך הקשר עם פרטנר

מנכ"ל אורנג' העולמית סטפן רישאר אמר בביקורו בישראל בסוף השבוע כי יכבד את ההסכם עם חברת פרטנר הישראלית, אך לא חזר בו מרצונו להוציא את המותג מישראל. חברת פרטנר לא צפויה לוותר על המותג בלי פיצוי הולם

13.06.2015, 22:35 | אופיר דור

מנכ"ל חברת התקשורת הצרפתית אורנג' סטפן רישאר התנצל בביקורו בישראל השבוע על כך שדבריו לא הובנו נכונה והוסיף כי לא היתה לו שום כוונה להחרים את ישראל. "החזון של אורנג' הוא לחבר בין אנשים, וזה בדיוק ההפך ממעורבות בחרם או בכל מחלוקת פוליטית", אמר. "פעולותינו לא מונחות על ידי מטרות פוליטיות אלא על ידי יעדים עסקיים וכלכליים". לדבריו, האסטרטגיה של אורנג' העולמית היא להפסיק את השימוש של חברות שאינן בבעלותה, כמו פרטנר, במותג הכתום שלה, אבל להמשיך להשקיע בחברות שיש לה בישראל.

קראו עוד בכלכליסט

רישאר ציין שקבוצת אורנג' תכבד את ההסכם הקיים עם פרטנר, אבל לא חזר בו מהאמירה שהיה רוצה לראות את המותג יוצא מישראל "כבר מחר". במהלך ביקורו לא נפגש עם נציגי פרטנר וגם לא ניסה ליזום מפגש איתם כדי ליישר את ההדורים, אולם ייתכן כי יש בעצם ביקורו כדי לצמצם חלק מהנזק שנגרם למותג אורנג' בישראל ולאפשר לפרטנר להמשיך להשתמש בו בטווח הקרוב.

יהיו סיבות ההגעה של רישאר לישראל אשר יהיו – לחץ מצד ממשלת צרפת, המחזיקה ברבע ממניות אורנג', שיחזור בו מדבריו או חשש מתביעה עתידית מצד פרטנר על פגיעה במותג – המשך היחסים בין החברות יוכרע במשא ומתן הישיר ביניהן שכבר החל. למרות הצהרתו של רישאר על כך שאורנג' תכבד את ההסכם עם פרטנר, ההערכה היא שהחברות ינסו להגיע להבנות על סיום הקשר ביניהן לפני תום החוזה בעוד עשר שנים – חוזה שהאריכו השתיים רק לפני כחודשיים.

נתניהו ורישאר, צילום: חיים צח, לע"מ נתניהו ורישאר | צילום: חיים צח, לע"מ נתניהו ורישאר, צילום: חיים צח, לע"מ

גם בפרטנר שינו במהלך השבוע שעבר את האסטרטגיה התקשורתית. כרגע הם מעדיפים לשמור על דממת אלחוט בכל הנוגע ליחסיהם עם אורנג' מתוך הבנה שכל התנצחות נוספת רק תפגע בהם ובמותג. בפרטנר לא יסכימו לוותר על המותג, שבו השקיעו כסף רב מאז הקמת החברה ב־1998, מבלי לקבל פיצוי הולם מאורנג'. עתיד הקשר תלוי אפוא בצרפתים ובסכום שיהיו מוכנים לשלם, מאחר שהאפשרות החוקית היחידה שלהם לצאת מהחוזה עם פרטנר היא באמצעות הסכם בין הצדדים.

ב־1 ביולי צפוי איציק בנבנישתי להיכנס באופן רשמי לתפקידו כמנכ"ל פרטנר, ועל שולחנו ימתינו נושאים כבדי משקל כמו הכניסה לשוק הטלוויזיה והמשך המלחמות המדממות בשוק הסלולר. במצב כזה, סביר שבנבנישתי לא ימהר למתג את פרטנר מחדש, אלא יעקוב מקרוב אחר הלכי הרוח בציבור הישראלי כדי להכריע עד כמה חמור הנזק שנגרם למותג הכתום ומה השפעתו על התוצאות העסקיות של החברה. האפשרות של תביעת פיצויים נגד אורנג' שרירה וקיימת, אך נראה שפרטנר תנקוט אותה רק כמוצא אחרון. 

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
כלקוח פרטנר מראשית דרכה אין לי בעיה שב iPhone יופיע Partner ולא ״כתום״
החברה ממותגת מספיק טוב ועדיף לה להתנתק מהקשר הטפשי הזה. הענין פה הוא עסקי, מכיוון שזה רק זיכיון לשם, החברה הצרפתית מעדיפה לשלם ולאבד הכנסות מאשר לספוג את אובדן הלקוחות האיסלאמיים באירופה. נ.ב. מלחמת העולם השלישית החלה, וזו רק תחילת הדרך. היכונו להמשך אנשים
אייל , ישראל  |  14.06.15