צילום: איי אף פי
יורו 2016: האהדים יצייצו - מגדל אייפל ייצבע
אורנג', הספונסרית של הטורניר, תאיר את המגדל המפורסם בפריז בצבעי הנבחרת הפופולארית ביותר - בהתבסס על הפעילות ברשתות החברתיות טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם
05.06.2016, 17:18 | שירות כלכליסט
טורניר יורו 2016 יוצא לדרך ביום שישי, ולאוהדים תהיה הזדמנות להציג את הרוח הקבוצתית שלהם באמצעות מגדל אייפל. אורנג', המשמשת כספונסרית של הטורניר, תאיר את המגדל המפורסם בפריז בצבעי הנבחרת הפופולארית ביותר בהתבסס על הפעילות ברשתות החברתיות טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם. הפוסטים ייספרו בכל יום מדקה אחר חצות ועד ל-21:30, שעון צרפת. באותו הזמן, יוצגו הצבעים של הנבחרת שמושכת הכי הרבה פעילות במבנה המפורסם.
קראו עוד בכלכליסט
ההתאחדות הכדורגל הבלגית מפסידה כסף
בתוך כך, בלגיה אמנם נחשבת לאחת הנבחרות הפייבוריטיות לזכות בטורניר, אך ההתאחדות הבלגית (KBVB) סובלת מהפסד של 4.5 מיליון יורו מאז המונדיאל של 2014. בשלהי שנות ה-90 הכדורגל הבלגי נפל לשפל לאחר שהנבחרת הלאומית ספגה הפסד משפיל בסיבוב הראשון של יורו 2000. מאז הבלגים הצליחו לשפר את המשחק שלהם: במונדיאל בברזיל, השדים האדומים העפילו עד לשלב רבע הגמר; מוקדם יותר העונה דורגה בלגיה לראשונה בפסגת דירוג הנבחרות של פיפ"א. על אף ההצלחה הזו, ההתאחדות נותרה בבעיות פיננסיות: הכנסות של 50 מיליון יורו לא מנעו גירעון של 4.5 מיליון יורו. המנכ"ל לשעבר סטיבן מרטנס טוען בעקביות כי הוא עזר להפוך את ההתאחדות למודרנית יותר, אך ספרי החשבונות מצביעים על כך שהוא שלט על ארגון שהתמקד בהעשרה עצמית. לאחר שבלגיה שכחה לבטל את המלון שלה בברזיל לאחר ההדחה ברבע הגמר, פוטר מרטנס ונהנה ממצנח זהב מכובד. נחתמו גם חוזים מפוקפקים עם בונקה סירקס בית ההפקה של וינסנט קומפני וסוכנות הפרסום בונדוגל. בגדול, המדיניות של מרטנס היתה יקרה וחסרת שקיפות. העונה ספגה ההתאחדות הבלגית גם הפסדים כתוצאה מביטול משחק הידידות נגד ספרד בעקבות פיגועי הטרור בצרפת. בלגיה תשחק את המשחק הראשון שלה ביורו ביום שני הבא במשחק נגד איטליה בליון, אך נותרו סימני שאלה לגבי ההגנה של הנבחרת ויכולות ההתקפה. בהגנה יחסר לבלגיה הבלם של מנצ'סטר סיטי קומפני בשל פציעה. המאמן מארק וילמוט מתעקש כי ישתמש בצמד המגנים של טוטנהאם, טובי אלדרווירלד ויאן ורטונגן, כשמרכז ההגנה עלול להיות חשוף.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה