אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קנדל תוקף את התקציב: “הפוליטיקאים לא מתעניינים בצמיחה” צילום: אוראל כהן

קנדל תוקף את התקציב: “הפוליטיקאים לא מתעניינים בצמיחה”

"כרגע הבוחר מקבל רושם שמקומות עבודה גדלים כאן על העצים", אמר אתמול יו”ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר

16.08.2016, 06:51 | עמרי מילמן
כ־50 אנשי עסקים וראשי ארגונים עסקיים התכנסו אתמול לכנס מיוחד בו דנו על השלכות התקציב ל־2017—2018 על המשק. “פוליטיקאים בישראל לא מתעניינים בצמיחה ויצירת מקומות עבודה”, אמר בכנס פרופ’ יוג’ין קנדל, לשעבר יושב ראש המועצה הלאומית לכלכלה, בהתייחסות לתקציב שאושר בממשלה בסוף השבוע. “כרגע הבוחר מקבל רושם שמקומות עבודה גדלים כאן על העצים. לפי דעתי, הדבר ישתנה במשבר חריף, כאשר האבטלה תעבור את סף ה־8% והבוחר הישראלי יתחיל להתעניין בכך".

קראו עוד בכלכליסט

קנדל. “הבוחר יתעניין כשיהיה משבר”, צילום: עמית שעל קנדל. “הבוחר יתעניין כשיהיה משבר” | צילום: עמית שעל קנדל. “הבוחר יתעניין כשיהיה משבר”, צילום: עמית שעל

נשיא התאחדות התעשיינים ויושב ראש נשיאות הארגונים העסקיים שרגא ברוש תקף אף הוא את התקציב ואמר כי הוא לא מחולל שינוי בצמיחה והעלאת רמת החיים בישראל. “אנחנו אובדי עצות באשר לאן הולך המשק”, הוא אמר. “כיום כבר כמעט ולא מקימים מפעלים חדשים בארץ, והכיוון הכללי הוא להעביר פעילות יצרנית לחו”ל. בעקבות כך, יזמנו שולחן עגול עם משרד האוצר והם היו אמורים להכניס לתוכנית הכלכלית החלטות להעלאת הצמיחה במשק, אך בסוף לא עשו דבר למען המשק והצמיחה. זה מה שקורה כשיש ממשלה שהפופוליזם שולט בה — לא מקשיבים לאנשי מקצוע. הרי גם אנשי המקצוע באוצר אומרים כי הדרך היחידה להעלאת רמת החיים בישראל היא העלאת הפריון במשק”.

יו"ר דירקטוריון אסם דן פרופר אמר כי "הגיעו מים עד נפש, מעמד התעשייה בשפל. הפכנו מגיבורי החלוציות של מדינת ישראל למטרות לזריקת חיצים. איש לא עוסק בפריון ואיש לא מבין שהעלאת רמת החיים קשורה בהעלאת רמת הפריון. הצמיחה נעצרה ואבטלה לא עולה רק בגלל שהמגזר הציבורי ומגזר השירותים קולטים את עודף העובדים. לצערי, כיום עודף הרגולציה בארץ מבריח משקיעים ולראייה ההשקעות הזרות בישראל נמצאות בירידה חדה".

עוד בכנס, נשיא התאחדות האיכרים והחקלאים דובי אמיתי טען כי “משרד האוצר מציג רפורמות שאין להן שום בשורה לאזרחי ישראל”. לבסוף הוחלט הוחלט לצאת לקמפיין תקשורתי, “אשר מטרתו יצירת מודעות בקרב הציבור בדבר הסיבות לרמת החיים הנמוכה בישראל”.

תגיות