מנכ"ל קסטרו: "נאלץ לעזוב קניון שלא נרוויח בו כסף"
גבי רוטר אמר בוועידת הקניונים באילת כי "אנחנו לא יכולים לשלם את שכרי הדירה ששילמנו בעשור האחרון"; לגבי מתחם שרוה שמתקשה לייצר פדיונות, אמר: "המבנים שם לא בנויים להיות חנויות"
"התחרות הופכת להיות מאד משוכלת ולא ברור מאליו שנהיה בכל קניון. איפה שלא נרוויח כסף נאלץ לעזוב את הקניון והמגמה הזו כבר החלה. לא נהיה בכל קניון שייפתח", כך אמר היום (ב') גבי רוטר מנכ"ל קסטרו בוועידת הקניונים שנערכת במלון הרודס באילת.
קראו עוד בכלכליסט
"אנחנו לא יכולים לשלם את שכרי הדירה ששילמנו בעשור האחרון", אמר רוטר. "תמיד ראינו עצמנו שותפים של הקניונים ושל בעלי הנכסים, ונצטרך למצוא דרך בה נוכל גם להרוויח ונצליח לקבל עזרה מהקניונים. להגיע לוועידת הקניונים זה אומר שהכח עדיין נמצא בידי הקניונים והאמת – מהמכירות של היום הכח הוא לא שם".
רוטר התייחס למתחם שרונה בת"א שמתקשה לייצר פדיונות ואמר: "הפכו את המבנים בשרונה, שהיו מבני מגורים, לחנויות. אבל המבנים עצמם לא בנויים להיות חנויות. אז נכון שיש שם אווירה יפה אבל ימים יגידו אם כל האווירה מסביב עוזרת ואם המבנים אכן בנויים להיות חנויות או שלא. זה כנראה לא יהיה התחליף לקניונים מסביב".
לדברי מנכ"ל קסטרו, יש עדיין מקום למתחמים שכונתיים. "אותם מקומות שאנשים יורדים מהבית לבית הקפה השכונתי - להם יהיה להם מקום בעתיד. למתחמים שכונתיים יהיה זכות קיום. קחו לדוגמה את קניון סירקין בפתח תקווה שעשה מהפך והתוצאות שם הדהימו אותנו. יחד עם זאת יש קניונים שעדיין חיים את תהילת העבר ומהם או שנצא או שנקבל פיצוי בצורת הקטנת שכר דירה ודמי ניהול. אנחנו גם מחפשים כיום שטחים יותר גדולים כדי לפתוח חנויות גדולות וחוויתיות, אם אנחנו צריכים להתמודד עם מותגים מובילים בעולם אנחנו צריכים להעניק חויה".
רוטר נשאל על המו"מ שקסטרו מנהלת לרכישת אורבניקה ואמר כי שום דבר לא השתנה ממה שדיווחה החברה בעבר, כיוון שהשותף הקנדי של אורבנקיה לא אישר את המכירה עדיין.
"הלקוחות של האי קומרס קונים הכי הרבה בעבודה"
קסטרו מפעילה אתר סחר, אך רוטר לא רואה את תחום האי קומרס כפלטפורמה שתחליף את החנויות ולכן למרות המגמה של הקטנת שכר הדירה או סגירת חנויות שמתקשות להרוויח, תמשיך החברה לפתוח חנויות במרכזי מסחר. "אנחנו לא מוכרים כרטיס לקולנוע שאפשר לקנות באינטרנט ולבחור מהבית, אצלנו צריך להפעיל חושים ולמדוד את המידה המתאימה של הבגד. כמסתכלים 5 או 10 שנים קדימה אנחנו חושבים שאחוז הקניות באי קומרס יגדל אבל אחוז המכירות בחנויות שלנו לא יקטן. צריכים לקחת בחשבון שרוב האנשים קונים בחנויות אבל האתר הוא החלון ראווה שלנו. את חלון הראווה בחנויות נחליף פעם בחודש. באתר, אם נגמר מוצר מסוים אתה מסדר את האתר בצורה שונה על פי המלאי. הלקוחות של האי קומרס קונים הכי הרבה בשעות העבודה", אמר רוטר.
רוטר התייחס לתוצאות הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי ולעלייה במכירות ואמר "כתוצאה מהגידול בחנויות זהות בשנה שעברה, הבנו שנתקשה לשמור על רווחיות גולמית והחלטנו להיות עם מחירים תחרותיים כל הזמן במקום לצאת במבצעים. סימנו את המתחרים הישירים שלנו מבין הרשתות הישראליות והבנלאומיות, ויצאנו במחירים תחרותיים ואנחנו עובדים על זמינות גבוהה. טיפלנו בנושא השירות ולהבדיל ממה שאנשים חושבים הוספנו תקני כח אדם כדי להיות בעלי יכולת לממש פוטנציאל מכירות".
6 תגובות לכתיבת תגובה