"מה ש-Waze עושים בתנועה אנחנו עושים לגלישה האלחוטית"
סמנכ"ל טכנולוגיה ורשת בבזק, יקי זנו, מסכם שנתיים מורכבות של פיתוח הנתב החדש לצרכן, הכולל ניהול מרכזי שלתשתית האינטרנט הביתית, הבית החכם ופתרון מתקדם להגנת סייבר, ומבטיח: "הנתב מוכן לאספקת קצבים גבוהים בכל טכנולוגיה אפשרית בעתיד הנראה לעין"
זנו: "כשישבנו וחשבנו מה אנחנו רוצים בנתב הגענו למכלול של דברים. ראשית, הרשת הביתית - הבנו שעם ה-Wi-fi צריך להגיע לכל מקום בבית ולייצר את החוויה הפשוטה של רשת אחת. כמוכן, הנתב צריך לתת מענה לחיבור הבית לקצבים גבוהים, כאשר הטכנולוגיות המאפשרות קצבי 1G עדיין בהתהוות. הנתב הופך להיות המרכז של כל מה שקורה בבית ולכן חייב לתת מענה אבטחת סייבר מתקדם וכן לתת מענה לניהול הבית החכם".
הראייה הייתה ארוכת טווח: "כדי לא לחסום את עצמו לטכנולוגיה מסוימת, החלטנו על תפיסה שנקראת Any WAN', כלומר – תשתית לחיבור לכל טכנולוגיה אפשרית לאספקת קצבים גבוהים בעתיד הנראה לעין".
• איך אפשר לוודא שאכן אותו נתב יתפקד גם בעתיד, למרות השינויים הצפויים?"בחרנו שבב שתומך בכל הטכנולוגיות – אלו המוכרות ואלה הנראות לעין. הסיכוי שיצוץ משהו דרמטי שלא לקחנו בחשבון נמוך מאד.
"השאלה מה תהיה טכנולוגיית העתיד שאיתה נוכל לספק קצבים גבוהים בפריסה ארצית היא נושא שעוסקים בו רבות בבזק, והחשיבה הזו הובאה לתוך פיתוח הנתב. הבאנו את כל הניסיון וההבנה שלנו מהעולם הזה: רוב חברות התקשורת בעולם נמצאות בדילמה דומה, לגבי בחירת טכנולוגיית העתיד האולטימטיבית, ובזק מאד מתקדמת בהבנת החלופות הקיימות". • לפני הכל, עומד הצרכן. מה הכי מפריע ללקוחות עצמם בנתבים כיום?"מבחינת הלקוח הנתב הוא משהו חסר ערך. הוא לא מייחס לו שום חשיבות, רואה בו מוצר שיושב בבית בלי לדעת בדיוק מה תפקידו ובדרך כלל הוא בכלל מוחבא בארון. מבחינתו זו עוד קופסה כמו הממיר של הטלוויזיה, חפץ שאנחנו יודעים שצריך אבל אין לנו שום סנטימנטים כלפיו. גם אצלי בבית הנתב הישן הוחבא בתוך ארון התקשורת".
• גם התפעול המסורבל מרחוק הוא לא תענוג גדול, או הצורך לשדרג את הנתב.
"אחד הדברים שהפריעו לנו מאד במצב הנוכחי", מספר זנו, "הוא העובדה שבכל פעם שרוצים לשדרג יכולות בנתבים הקיימים צריך לפנות לייצרן של הנתב – אנחנו רוצים לשדרג עצמאית את התשתית שלנו ולהפיץ בזמן אפס כל אפליקציה ללקוח. בעזרת טכנולוגיה ייחודית של ברודקום מצאנו פתרון 'קונטיינר' – פתרון זה מאפשר לנו 'לארוז' אפליקציה במעטפת שמאפשרת אחר כך שדרוג הלקוח מרחוק שניות לאחר שפנה לבזק להזמנת השירות; בעניין הזה אנחנו חלוצים ברמה העולמית".
לטובת חווית לקוח פשוטה ונוחה, פותחה בבזק אפליקציה לניהול הנתב. האפליקציה הייעודית לניהול מאפשרת למשתמש לבצע בין השאר פעולות שכיחות כמו הגדרת הרשת האלחוטית, חסימת מכשירים בבית לגלישה, קבלת התראות בזמן אמת בעת ניסיון תקיפה על הרשת ועוד. שירות Bcyber Inside המוטמע בנתב מעניק, למעשה, הגנת סייבר מקיפה לכל מוצר רשת המתחבר אליו בבית. טוב מראה עיניים אבל לא רק בזה רואה בזק את המהפכה במוצר שפיתחה: קשה להתעלם מה'לוק' החדש והמשודרג של מכשיר שהיה עד עכשיו נטול סקס-אפיל לחלוטין. "אם נמשיך להחביא את הנתב בארון התקשורת תיפגע יכולת הקליטה שלו", מסביר זנו את הצורך להשקיע גם בצד הויזואלי. "העיצוב חייב להיות נוח ומתקדם, בטח בעולם שבו כל רמקול קטן מעוצב ומושקע. השקענו הרבה חשיבה בעניין ואנחנו אוהבים את התוצאה". התוצאה, אגב, כוללת תפעול פשוט ונטול נורות, חוטים וחיוויים בלתי ברורים – הנורה היחידה, תחת לוגו המוצר "Be", מחליפה צבע בהתאם למצב התפעולי של המכשיר. המורכבות של המוצר היא לא פתח לתקלות?"בעיות תמיד צצות, אך אנחנו מאמינים לגמרי במוצר וגם ביכולת שלנו להתמודד עם אתגרי תמיכה בהתאם לצורך.ביצענו פיילוט שהסתיים בהצלחה – ומעבר לזה, הנתב פותחמרכיבים מובילים עם נפחי עבודה שיתנו מענה לטווח רחוק, בלי להתעסק בבעיית משאבים בשנים הקרובות.
"בחרנו בדרך שמאפשרת לבזק להביא את החזון שלה המשלב חדשנות בתחומים רבים, ובניגוד למרבית חברות התקשורת בארץ ובעולם הרוכשות נתבים סטנדרטיים פיתחנו פתרון ייחודי וחדשני. הדרך הייתה ארוכה, אבל אנחנו מאמינים שהבאנו ללקוח בשורה של ממש".
הצטרפו ל-Be, הנתב שהופך את האינטרנט לטוב יותר, עכשיו במבצע מיוחד
46 תגובות לכתיבת תגובה