המדריך להשגת לקוחות חדשים לעסק שלכם
מוצר או שירות מצוינים וגב כלכלי אינם ערובה להצלחה בעסקים - ללא עבודה מתמדת על הגדלת מעגל הלקוחות, העסק לא יוכל לצמוח ולשגשג - כך תשיגו לקוחות חדשים בחמישה צעדים
3. שיווק באמצעות תוכן – למרות השפע הבלתי נדלה של חידושים טכנולוגיים ופיתוחים מסעירים, בסופו של יום התוכן נותר המלך. עטיפה נוצצת ללא תוכן לא תקדם אתכם לשום מקום, או למצער לשום מקום בר קיימא. הקהל הרחב יודע להעריך תוכן איכותי ותדיר יבחר את מוצריו או את נותני השירות שלו בהתאם לכך. מהי משמעות הדבר בעבורכם? בפשטות, עליכם לייצר תוכן איכותי בתחום התמחותכם ולהפיצו. בין אם מדובר בכתיבת מאמרים, בייסוד בלוג, או בהפקת סרטונים, עליכם לייצר תכנים המלמדים על השירות או המוצר שלכם ואשר יספקו ערך לקהל היעד. את התכנים ניתן להפיץ בעיתונות המסורתית (עניין הכרוך כמעט תמיד בעלות בלתי מבוטלת) וכמובן בפלטפורמות אינטרנטיות שונות, העיקר שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להגיע אליכם לאחר חיפוש בגוגל אחר נושאים הקשורים אליכם.
4. תקופת התנסות חינמית – אותנו לימדו מגיל צעיר ש"נותנים לך – תיקח, מרביצים לך – תברח". הואיל ואנחנו מתנגדים לאלימות מכל סוג שהיא, נתמקד בחלק הראשון של המשפט, ונסביר כיצד הוא רלוונטי להשגת לקוחות חדשים. בני האדם, מה לעשות, אוהבים לקבל דברים בחינם, אך מצד שני מבינים כי מוצרים איכותיים מגיעים בדרך כלל עם תג מחיר לצדם. תקופת התנסות חינמית למוצר או לשירות שלכם תיצור סקרנות ראשונית אצל הלקוחות, תעזור לכם להתמודד עם התנגדות טבעית שלהם ואף תבהיר להם, כי יש לכם ביטחון במה שאתם מוכרים, עד כדי כך שאתם מוכנים לספק אותו בשלב ראשוני ללא תשלום. אתם הרי בטוחים בוודאות גבוהה, שמי שיתנסה במוצר שלכם, יתלהב ממנו וירצה להמשיך לעשות בו שימוש, אפילו אם כרוך הדבר בתשלום.
5. הקמת אתר וקידום אורגני – בעבר, חלונות הראווה היו אלה שהציגו את מרכולתו של בית העסק לעוברים ושבים ברחוב. בימינו, חלונות הראווה עברו למרחב הווירטואלי ודומה כי האפקטיבי ביותר מהם הוא אתר הבית של העסק. תמורת תשלום לא גבוה במיוחד (וגם בחינם, אם תקדישו לכך זמן ומאמץ) תוכלו לבנות אתר שיציג אתכם, את המוצרים והשירותים שאתם מספקים, בטקסטים ובתמונות ועוד. אך עצם בניית האתר, מושקע ומזמין ככל שיהיה, איננו מספיק. עליכם לקדמו עם מילות מפתח נכונות, כך שכאשר הגולש המצוי יקיש במנועי החיפוש מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם, הוא יגיע כבר בעמוד התוצאות הראשון לאתר בית העסק שלכם, וייצר לכם טראפיק, נראות ולידים. מובן שניתן (ואף רצוי, אם הדבר מתאפשר מבחינתכם) לשלב עם הקידום האורגני הנ"ל גם קידום ממומן, הכרוך מעצם טבעו, בתשלום למקצוענים בתחום.
6. סרטונים ביוטיוב – אחד מתוצרי הלוואי המובהקים של התקופה האולטרה טכנולוגית בה אנו חיים, היא ירידה חדה ביכולת האנושית להתרכז לאורך זמן. נכון, כשאנחנו רוצים אנחנו יודעים להתעמק, להיכנס לעובי הקורה לשקול דברים בכובד ראש, אבל בדרך כלל פשוט נטוס קדימה עם הזרם. לכן, אחד הדגשים המרכזיים שלכם לצורך גיוס לקוחות הוא הפקת סרטונים ליוטיוב. סרטוני וידיאו (קצרים, כמובן) הוכחו במחקר אחר מחקר ככלי האפקטיבי ביותר למשיכת תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים. האלגוריתמים של גוגל ופייסבוק, למשל, "אוהבים" סרטונים ונותנים להם עדיפות בקידום על פני כלים אחרים. אז אל תחששו, צרו סרטונים אשר ימחישו את השירות או המוצר של העסק, הוסיפו כמה מילות הסבר ויאללה ליוטיוב. הלקוח הממוצע יהיה קשוב הרבה יותר לסרטונים אלה מאשר להסבר טלפוני או לקריאת מאמר.
לקבלת טיפים, מדריכים וכתבות מומחים בנושא מכרזים לחצו כאן>>
תגובה אחת לכתיבת תגובה