אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממשלה מקימה מטה תשתיות באוצר לטיפול בפרויקטים של תחבורה, גז ובינוי צילום: אבי מועלם

נחשף בכלכליסט

הממשלה מקימה מטה תשתיות באוצר לטיפול בפרויקטים של תחבורה, גז ובינוי

הגוף החדש שיוקם באוצר ירכז פרויקטים לאומיים גדולים הנוגעים לתשתיות, ובכלל זה את הקמת המטרו התת-קרקעי, השלמת ארבעה קווי רכבת קלה חדשים, הקמת שני מתקני התפלה בצפון ועוד. יו"ר נת"ע רמי בלינקוב הוזכר כאחד המועמדים לנהל את המטה

28.05.2020, 15:04 | ליאור גוטמן

ממשלת ישראל צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב הקמת מטה תשתיות לאומיות מיוחד שישב בתוך משרד האוצר. הקמת המטה, שנחשפה באמצע החודש בכלכליסט אמורה לרכז בידיה את כל הפעילויות שכרורכות בכך.

קראו עוד בכלכליסט

בדברי ההסבר של ההצעה להקמת המטה נטען כי "לצורך התמודדות עם האתגרים הכרוכים בקידום וביצוע פרויקטי תשתית לאומיים בלוחות הזמנים הנדרשים, לרבות הסרת חסמים המאפיינים פרויקט תשתית בעל אופי והיקף לאומי, יוקם במשרד האוצר מטה תשתיות לאומיות שישמש גוף מטה שמטרתו להבטיח את קידום, ביצוע והפעלת פרויקטי תשתיות לאומיים"

שר האוצר ישראל כץ, צילום: אבי מועלם שר האוצר ישראל כץ | צילום: אבי מועלם שר האוצר ישראל כץ, צילום: אבי מועלם

הגוף החדש, שעוד לא ברור מי יעמוד בראשו, ירכז את נושא תיאום התשתיות ואת עבודת הוועדה, כאשר סעיף ייעודי מגדיר שהפעולה שלו תכלול גם את כלל משק הגז הטבעי. שר האוצר כץ אמור להביא לאישור הממשלה תקציב ומסגרת עבודה מסודרת למטה. אחד הבכירים ששמם הוזכר לנהל את המטה ה הוא יו"ר נת"ע רמי בלינקוב, אולם בשיחה עם כלכליסט בלינקוב אמר שידיעות על מעברו לשם הם רק שמועות.

באופן מפתיע שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב נתנה את ברכתה להקמת הגוף החדש, כאשר חלק ניכר מהיעדים הצפויים להיכנס לקידום מואץ במטה נמצאים בכלל תחת תחום האחריות שלה: בין היתר, אלה כוללים את מיזם המטרו בהשקעה של 150-200 מיליארד שקל לחיבור רכבתי תת קרקעי של יותר מ-20 רשויות; השלמת לפחות ארבעה קווי רכבת קלה חדשים, שניים בתל אביב, אחד מנצרת לחיפה ואחד בירושלים.

מיזמים נוספים שיפעלו תחת הגוף החדש: פרויקט הרכבת הקלה הנוכחי בתל אביב (הקו האדום - פ"ת-ת"א-בת ים) שהיה אמור להיפתח תיאורטית באוקטובר 2021; שני מתקני התפלה בצפון כמו גם חיבור מערכת הולכת הגז לאילת והגדלת הייצוא למצרים.

על פי הערכות, מאחר ורגב הגיעה למשרד התחבורה רק לשנה וחצי (ברוטו) בטרם היא תעבור למשרד החוץ, עבודה של מטה תשתיות לאומיות ייעודי יאפשר מעקב והובלה של המיזמים השונים גם אם השרה במשרד שאחראית על הפרויקטים תתחלף, כך שתישמר רציפות ובקרה גם מעבר לסוף שנת 2021.

תגיות