אופטימיות קלה: מדד אמון הצרכנים הציג שיפור באוגוסט
מדד אמון הצרכנים עמד במחצית השנייה של אוגוסט על 22%-, דבר שמבטא אופטימיות של הציבור בחודש יולי הוא עלה ל-24%-, לאחר שביוני הוא עמד על 30%-
מדד אמון הצרכנים עלה ל-24%- בחודש יולי, לאחר שביוני הוא עמד על 30%-. במחצית השנייה של אוגוסט המדד אף עמד על 22%-, דבר שמבטא אופטימיות של הציבור. ערכי המדד נעים בין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר, וככל שהוא קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר.
במאי חל שיפור בערכו של המדד והוא עלה ל-14%-. אולם ביוני ויולי חלה החמרה בשל התגברות התחלואה. ההחמרה משקפת את הפאסימיות של הציבור בנוגע למצב הכלכלי של משק הבית ושל המדינה.
קראו עוד בכלכליסט
מדד אמון הצרכנים
את המדד מרכיבים ארבעה חלקים. הראשון, כוונות הצרכנים לבצע רכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה. מדד זה עמד באוגוסט על 33%- לאחר שביולי הוא הגיע לשפל של 42%-.
החלק השני מתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה לפי הערכת הצרכנים, והוא עמד על 30%- באוגוסט, לאחר שביולי הוא ירד ל-43%-. בתקופת הסגר באפריל עמד המדד על 54%-.
החלק השלישי מתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה, והוא עומד באוגוסט על 7%- (ביולי 13%-). נתון זה בטא את האופטימיות של משקי הבית ממצבם הכלכלי הפרטי.
והחלק האחרון מתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה, ועומד באוגוסט על 26%-, בהשוואה ל 22%- ביולי. למרות האופטימיות, בפועל מצבם של משקי הבית משתנה לרעה.
הלמ"ס מפלחת את אמון הצרכנים לפי פרמטרים שונים – כגון מצב תעסוקה. בקרב המועסקים עלה ערך המדד מ-28%- ביולי ל-22%- באוגוסט, בקרב אלה שאינם מועסקים ירד עלה המדד מ-33%- ביולי ל-27%- באוגוסט.
פילוח נוסף נעשה על פי רמת ההשכלה. בקרב חסרי תעודת בגרות עלה המדד מ-33%- ביולי ל-29%- באוגוסט, בקרב האקדמאים עלה המדד מ-26%- ביולי, ל-20%- באוגוסט.