אלקטריאון דיווחה על הצלחה בניסוי טעינת משאית חשמלית בשבדיה
המשאית הוטענה תוך כדי נסיעה במהירות של 20 קמ"ש; "בכוונת החברה לבחון את טעינת המשאית תוך כדי נסיעה במהירות של עד 80 קמ"ש", אמרו באלקטריאון; ובביצה המקומית מספרים בחברה על התקדמות בפיילוט מקטע הכביש החשמלי בין מסוף האוטובוס ת"א אוניברסיטה לרחוב קלצ'קין
חברת אלקטריאון דיווחה הבוקר (ד') על הצלחה בניסוי לטעינת משאית חשמלית בשבדיה. לפי אלקטריאון הניסוי נערך במתקן הניסויים שהקימה החברה בסמוך לעיר שטוקהולם, כאשר המשאית החשמלית הוטענה תוך כדי נסיעה במהירות של כ-20 קמ"ש. "המקלטים פרי פיתוחה של החברה העבירו למצבר אנרגיה בהספק של כ-25 קילוואט למקלט בודד ובנצילות של 85%.
קראו עוד בכלכליסט
כזכור אלקטריאון פיתחה טכנולוגיה לטעינת רכב חשמלי על ידי הצבת סלילים בכביש הנסיעה. בחברה אומרים שתוצאות הניסוי משביעות רצון ומהוות עמידה ביעד החברה להספק של 20 קילוואט עבור מקלט בודד, ומחדדים שמהירות הנסיעה במתחם הניסויים בו ביצעה החברה את הניסוי הוגבלה מראש ל-20 קמ"ש.
"בכוונת החברה לבחון את טעינת המשאית תוך כדי נסיעה במהירות של עד 80 קמ"ש, שהינה מהירות הנסיעה המרבית של המשאית, בכביש הניסוי של החברה בגוטלנד, שבדיה, בכפוף לקבלת אישורים מתאימים מהרשויות המוסמכות בשבדיה", מסכמים באלקטריאון, ובאותה נשימה מוסיפים שהחברה נמצאת בעיצומו של תהליך פריסת יתר תשתית הכביש החשמלי האלחוטי בכביש ציבורי נוסף בשבדיה, זה שמחבר בין שדה התעופה לעיר ויסבי.
בשבוע האחרון פרסה אלקטריאון תשתית כביש חשמלי אלחוטי באורך של כ-200 מטר מתוך מקטעים כוללים באורך של כ-55.1 ק"מ, ובכוונתה להמשיך בפריסת הכביש החשמלי האלחוטי בכפוף לתנאי מזג האוויר.
ובזירה המקומית - מדווחים באלקטריאון כי נרשמה התקדמות בפיילוט להדגמת טכנולוגיית הכביש החשמלי האלחוטי, והחברה הגיעה להסכמות בדבר שיתוף פעולה עם עיריית תל אביב-יפו לביצוע פיילוט - כך שיותקנו מקטעי כביש חשמלי אלחוטי באורך כולל של כ-600 מטר על גבי כביש באורך של כ-2 ק"מ המחבר בין מסוף האוטובוס תל-אביב אוניברסיטה לבין רחוב קלצ'קין.
"בסיום ההתקנה, תשתית הכביש החשמלי האלחוטי תכלול גם עמדת טעינה סטטית שתוקם במסוף האוניברסיטה. בספטמבר הותקן בהצלחה מקטע ראשון של הכביש החשמלי האלחוטי ברחוב ד"ר ג'ורג' וייס, באורך של כ-350 מטר, והכביש החשמלי האלחוטי יאפשר נסיעת אוטובוסים חשמליים שנטענים באמצעות השראה חשמלית ישירות מהכביש וצפוי לספק פתרון טעינה מלא לאוטובוס חשמלי אשר יסיע סטודנטים ממסוף האוטובוס לאוניברסיטת תל-אביב", אמרו בחברה.
באלקטריאון מספרים שכחלק מההעירכות לביצוע הפיילוט בתל אביב, רכשה וקלטה החברה אוטובוס חשמלי מתוצרת חברת הייגר (Higer), השלימה את הבדיקות הנדרשות והתקינה בו את המקלטים פרי פיתוחה.
"תהליך הבדיקות כלל טעינת המצבר ב-60 קילוואט באמצעות שלושה מקלטים וכעת האוטובוס החשמלי מוכן לנסיעה. להערכת החברה, עד לסוף השנה תסיים את פריסת תשתית הכביש החשמלי האלחוטי ברחוב קלאוזנר בת"א, באורך של כ-250 מטר וכן תסיים את עבודות הכביש בפרויקט בעיר, לרבות הקמת העמדה לטעינה סטטית במסוף האוניברסיטה. כמו כן, החברה מעריכה כי תחל בנסיעות מבחן של טעינת האוטובוס החשמלי לאורך המסלול", כך לפי החברה.