עלייה במדד אמון הצרכנים באפריל על רקע הסרת ההגבלות
על פי הלמ"ס, מדד אמון הצרכנים בחודש אפריל עומד על 2%- לעומת 7%- במהלך מרץ ו-12%- במהלך אפריל אשתקד. עוד עולה, כי חל שיפור ניכר במאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה, והוא עלה לערך חיובי של 22%
מדד אמון הצרכנים בחודש אפריל ממשיך לעלות על רקע הפתיחה הנרחבת של המשק והסרת ההגבלות על האוכלוסייה בעקבות משבר הקורונה. המשמעות היא שהציבור בישראל אופטימי יותר, דבר שעלול להשתנות בעקבות האירועים האחרונים ברצועת עזה. על פי נתוני הלמ"ס המתפרסמים היום (ג') מדד אמון הצרכנים בחודש אפריל עומד על 2%- לעומת 7%- במהלך מרץ ו-12%- במהלך אפריל אשתקד.
קראו עוד בכלכליסט:
המדד מורכב מממוצע של ארבעה מאזנים: השינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית ב-12 החודשים האחרונים, השינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית ב-12 החודשים הבאים, השינוי הצפוי במצב הכלכלי בישראל ב-12 החודשים הבאים וכוונות לרכישות גדולות, כגון רהיטים ומוצרי חשמל, ב-12 החודשים הבאים בהשוואה ל-12 החודשים האחרונים.
חל שיפור ניכר במאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה, והוא עלה לערך חיובי של 22%. במרץ עלה מאזן זה, בפעם הראשונה מאז ראשית הסקר במרץ 2011, לערך חיובי של 9% (מערך של 6%- בפברואר). העלייה בערכו של המאזן מצביעה על אופטימיות של הפרטים בנוגע למצב הכלכלי במדינה בעתיד הקרוב.
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על ערך חיובי של 14% (במרץ 10%); הערכים החיוביים של מאזן זה מאז נובמבר 2020 (3%), לאחר שבחודשים רבים מאז תחילת המשבר המאזן היה שלילי, מעידים על אופטימיות של הפרטים. המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 21%- (במרץ 24%-); באוקטובר 2020 היה ערכו 45%- ומאז נובמבר המאזן נמצא במגמת שיפור. המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 20%- (במרץ 24%-).
מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.