אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הולנדיה: מביאה טכנולוגיות מהחלל למזרנים ברחבי העולם הולנדיה: מטמיעה במזרנים טכנולוגיות מהחלל | באדיבות הולנדיה

הולנדיה: מביאה טכנולוגיות מהחלל למזרנים ברחבי העולם

מותג המזרנים הוותיק הולנדיה השיק השנה את סדרת המזרנים Tempur Pro, הכוללת טכנולוגיות שפותחו במעבדות של סוכנות החלל האמריקאית NASA. המזרנים, המציעים תמיכה אחידה בכל הגוף, הושקו ב"קונצרט שינה" חגיגי, ספר חדש ושיתוף פעולה עם עמותה לחקר החלל

16.01.2024, 20:16 | בשיתוף Superbrands

חברת הולנדיה מתמחה בהנדסת שינה ומוכרת פתרונות שינה מעוצבים, ברשת שסניפיה פרוסים ברחבי הארץ. סיפור המותג מתחיל ב-1981, אז הקים יצחק ברססט, חקלאי ממושב אורות, חברה למכירת מיטות מיובאות. העניין של ברססט במיטות החל בשל כאבי גב כרוניים שהובילו אותו לחפש מיטה שתקל עליו. את המיטה הייחודית שעזרה לו מצא בהולנד, ואחרי שנוכח ביעילותה הזמין מיטות גם לבני משפחתו. בהמשך, בעידוד המשפחה, פתח ברססט חנות קטנה למיטות ומזרנים מיובאים מהולנד. החנות נפתחה בלב חנות מטבחים, במרכז הקניות דיזנגוף סנטר בתל אביב.

ב-1987 הקים ברססט חנות עצמאית לפתרונות שינה ברמת גן. ב-1986 הצטרף אליו בנו, אבי, והעסק המשפחתי הלך והתפתח, עד שב-1992 נפתחה החנות השביעית של הרשת בראשון לציון.

הולנדיה: טכנולוגיות מהחלל למזרנים בעולם , יח"צ הולנדיה: טכנולוגיות מהחלל למזרנים בעולם | יח"צ הולנדיה: טכנולוגיות מהחלל למזרנים בעולם , יח"צ

אבי ברססט, מנהל הרשת כיום, קנה לו שם של מומחה עולמי בתחום איכות השינה. ברססט הוא נציג ארגון השינה העולמי בישראל, מרצה בנושא, מגיש תוכנית רדיו בנושא שינה, מפיק אירוע שנתי לציון יום השינה העולמי ואף כתב ספרים בנושא שינה.

השם הולנדיה ניתן לחברה באופן ספונטני, כשברססט האב נדרש לציין את שם החברה בשעה שמילא בקשה לרישיון יבוא בשגרירות הולנד. החברה, שברבות השנים הפכה מיבואנית ליצרנית וליצואנית, מחזיקה כיום במפעל ובמרכז פיתוח הממוקמים בשדרות. מוצרי החברה, ובראשם קו המיטות המתכווננות החדשני שלה, משווקים לעשרות מדינות. השנה, בעקבות הסכמי אברהם, נכנס המפעל לשווקים חדשים, בהם דובאי, בחריין וערב הסעודית.

החברה משווקת מיטות וכורסאות מתכווננות, מיטות נוער, מזרנים, כריות, שמיכות, מערכות ישיבה, פתרונות אירוח ועוד. היא ממוצבת כמומחית בהנדסת שינה איכותית ומעוצבת.

הסביבה התחרותית

שוק מוצרי השינה והמזרנים בישראל כולל חמש רשתות קמעונאיות גדולות, מספר רשתות קטנות, יבואני מותגים, חנויות יבוא אישי מקוונות ועוד כמה מאות חנויות פרטיות. כל השחקנים משווקים מותגי מזרנים, ריהוט משלים וריהוט כללי לבית. השוק הישראלי תחרותי מאוד ודורש הנחות ומבצעים רבים. רק מעטים מהמותגים מזוהים כמותגי פרימיום, ובהם הולנדיה. בשנים האחרונות בכלל, ובעקבות מגפת הקורונה בפרט, חלק משמעותי מהמכירות בתחום עברו למרחב המקוון.

האתגרים השיווקיים

בהולנדיה הבינו במהלך השנים האחרונות כי הצרכנים הישראלים אינם יודעים לבחור מזרן המתאים לצרכיהם. בחירת מזרן חדש היא החלטה משמעותית, מכיוון שמזרן משמש את הצרכנים לתקופה של כ-10 שנים והם מבלים עליו חלק לא מבוטל מהיום. הולנדיה תופשת את האתגר המשמעותי ביותר שלה באספקת כלים שיאפשרו לצרכנים לקבל החלטת קנייה מושכלת שתאפשר להם לרכוש את המזרן הנכון לצרכיהם.

הפתרונות היצירתיים

התובנה שהתקבלה בהולנדיה היא כי במקום להתמקד במכירה ישירה של מזרנים, עליה למקד את מאמצי השיווק והמכירה שלה בחינוך שוק, במטרה להנגיש לצרכנים מידע שיאפשר להם לרכוש את המזרן המתאים עבורם. לפיכך, המוטו שמלווה את החברה בשנים האחרונות הוא: "אנחנו לא מוכרים ללקוח, אלא עוזרים לו לבצע את החלטת הרכישה הנכונה".

תכנים מקצועיים והדרכות. החברה הקימה מערך ליצירת תכנים בתחום השינה, בשיתוף רופאים ומומחי שינה. התכנים מפורסמים באתר האינטרנט של החברה, בחשבונותיה ברשתות החברתיות וגם באתרים מובילים בתחום אורח חיים ובריאות.

בנוסף, אנשי המכירות של הולנדיה עוברים הדרכות עומק, במטרה להפוך אותם למומחי שינה. במקום "לדחוף" לצרכנים המגיעים לחנויות מזרנים, אנשי המכירות מובילים את הלקוחות בדרך הארוכה למציאת המזרן המתאים ביותר לצרכים שהם מציגים.

חינוך שוק. כלי נוסף המשמש את החברה לחינוך שוק היא קבוצת הפייסבוק "פורום שינה", שמיועדת למעוניינים בשיח על שינה. מנכ"ל החברה, אבי ברססט מנהל את הקבוצה וגם משדר ברדיו "קול רגע" וברדיו 102 תוכניות בנושא שינה, במהלכן הוא משוחח עם מאזינים ועם בעלי מקצוע מהתחום.

גם הספרים בנושא השינה שהוציא ברססט בשנים האחרונות נועדו ללמד את הצרכנים את נושא השינה ואיכות השינה, במטרה לעזור להם להחליט על רכישת מזרן באופן מושכל. הספרים מחולקים בחנויות הרשת ונמצאים בכל הספריות בישראל.

השנה יצא לאור ספרו החמישי של ברססט בנושא שינה. הספר החדש מתמקד בקשר שבין טכנולוגיות שפותחו לצורך מחקר החלל, לבין מוצרים מחיי היומיום בהם מוטמעות הטכנולוגיות הללו. ממש כמו טכנולוגית שחרור הלחצים שפותחה בחלל, ומוטמעת במזרני Tempur.

השקת מזרונים מהחלל. השנה השיק המותג את סדרת מזרני האיכות המתקדמים Tempur Pro, תחת הסלוגן "נולד בחלל. נחת בישראל". מזרני Tempur כוללים בתוכם את טכנולוגית ה -Tempur Advanced שפותחה במעבדות של סוכנות החלל האמריקאית NASA. הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת חלוקה שווה של כובד הגוף על פני המזרן ו-20% יותר שחרור לחצים ממזרנים מהדור הקודם של Tempur.

מלבד שכבת ה -Advance , כוללים המזרנים בסדרה גם שכבת,Adapt המתאימה את המזרן לצורת הגוף המדויקת ושכבת DuraBase שיחד עם שאר שכבות המזרן עוזרת למקסם את התמיכה והנוחות שהוא מעניק.

על מנת לתמוך בהשקה, יזם המותג במאי 2023 "קונצרט שינה" ענק בהאנגר 11 בנמל תל אביב. על פני במה מעוצבת הוצבו 80 מיטות ענק עם מזרני Tempur Pro. הידוענים ואנשי העסקים המובילים שהוזמנו לאירוע שכבו על מזרני הסדרה החדשה במהלך ההופעות של עברי לידר, מירי מסיקה ואניה בוקשטיין. את הערב הנחה אמן החושים, ליאור סושרד.

שיתוף פעולה נוסף שהחל השנה הוא עם - D-MARS עמותה ומרכז למשימות חלל אנלוגיות במכתש רמון, המעניקה שירותי הדמיית חלל לישראלים ולצוותים בינלאומיים ומפעילה מוקד לחינוך לחלל. המשתתפים במשימה האנלוגית של העמותה - "רמונאוטים" – משתתפים בפעילות המדמה שהות על מאדים. במסגרת שיתוף הפעולה, הולנדיה בונה מעבדת שינה לתנאי קיצון.

האנשים שמאחורי המותג

אבי ברססט, מנכ"ל ובעלים הולנדיה, יח"צ אבי ברססט, מנכ"ל ובעלים הולנדיה | יח"צ אבי ברססט, מנכ"ל ובעלים הולנדיה, יח"צ

אבי ברססט מכהן כמנכ"ל החברה מ-1996. מאז ועד היום, הוביל אבי את החברה לצמיחה בזירה הלאומית ואף יותר בזירה הבינלאומית. ברססט נחשב למומחה ולמרצה בינלאומי בתחום השינה. בעשור האחרון חוקר אבי את תרבות השינה המודרנית ואף חיבר ארבעה ספרים בנושא: "לילה במתנה", "NAP", "הולנדיה הספר" ו-״ילדים עכשיו לישון״. ספריו הם אבן דרך לכל אדם שרוצה לשפר את איכות השינה ואת חייו.

אבי מנסה בעצמו את כל הפיתוחים והפטנטים של הולנדיה ודואג לשדרג ולעדכן מוצרים בהתאם לתנודות השוק, החידושים והצרכים שמעלים הלקוחות הנאמנים של הולנדיה, כשמטרתו הגדולה ביותר היא לשפר את איכות השינה של הישראלים.

רינה בן חמו (ברססט), סמנכ"לית כספים ובעלים הולנדיה, יח"צ רינה בן חמו (ברססט), סמנכ"לית כספים ובעלים הולנדיה | יח"צ רינה בן חמו (ברססט), סמנכ"לית כספים ובעלים הולנדיה, יח"צ

רינה בן חמו (ברססט), רואת חשבון בהכשרתה, עובדת בחברה מיומה הראשון ב-1981. רינה ממלאת שורה ארוכה של תפקידי ניהול - החל בחישובי שכר וכספים עבור בתכנון האסטרטגיה הפיננסית וההשקעות של החברה וכלה בניהול העובדים ודאגה לרווחתם. רינה בעלת לב רחב וידועה כאוזן הקשבת של עובדי החברה.

רינה מאמינה כי הולנדיה זו משפחה גדולה שרק גדלה עם השנים, ושהעובדים הוותיקים והמרקם המשפחתי הם סוד ההצלחה והכוח המניע בשגרת היומיום בחברה אל מול האתגרים שרק גדלים.

עידן כץ, סמנכ"ל רשת חנויות הולנדיה, יח"צ עידן כץ, סמנכ"ל רשת חנויות הולנדיה | יח"צ עידן כץ, סמנכ"ל רשת חנויות הולנדיה, יח"צ

עידן כץ החל את דרכו בהולנדיה ב-2008. הוא החל כמנהל סניף, עבר לניהול אזור וכיום משמש כסמנכ"ל הרשת.

במסגרת תפקידו, אחראי עידן על מערך המכירות של החברה, נציגי המכירות - גיוסם והכשרתם, קידום המותג הולנדיה בקרב לקוחות פרטיים ועסקיים ויצירת שיתופי פעולה עם קהלי יעד של אדריכלים, מעצבים ופיזיותרפיסטים. עידן בוגר תואר ראשון בתעשייה וניהול ובעל ניסיון מכירתי רב מעולם התקשורת.

דברים שאולי לא ידעת על הולנדיה

1. מנכ"ל החברה, אבי ברססט, הוא הנסיין הראשון של כל מוצר שמשווקת הולנדיה.

2. נשיא ומייסד החברה, יצחק ברססט בן ה-92, עדיין פעיל בה, וממשיך לפתח מוצרים.

3. אבי ברססט הוא נציג ישראל בארגון השינה העולמי, המחזיק בנציגויות בכל העולם ומקדם מודעות לשינה טובה ככלי לשיפור איכות החיים. הוא מקפיד לשוחח עם לקוחות מדי יום.

4. החברה מייבאת "שמיכה כבדה" ישירות ובבלעדיות מהיצרן השבדי CURA. השמיכה נחשבת לבעלת סגולות רגשיות ופסיכולוגיות ומומלצת ככלי טיפולי.

5. הולנדיה היא המשווקת הבלעדית של מזרני טמפור בארץ. ישראל היא השנייה בעולם במכירות המזרנים אחרי ארה"ב, והראשונה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה.

6. עובדי החלוקה וההתקנה של החברה לבושים לבן ועוטים כפפות לבנות, על מנת לספק לצרכנים חוויה היגיינית בסביבת השינה.

7. בחנויות הרשת מוגש ללקוחות תה בלבד. זאת, משום שתה תורם לאיכות השינה, בניגוד לקפה, הפוגע בה.

8. לאחרונה, בעקבות המצב בישראל, החברה יצאה במהלך חדשני בשיתוף טמפור העולמית, במסגרתו מוצע מזרן טמפור פרימה ב-89 שקל לחודש למשך 120 חודשים ל-4,870 לקוחות בלבד.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות