אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פוט לוקר: המיקוד של נייקי במכירות ישירות יפגע בחנויות שלנו השנה חנות פוט לוקר בראשון לציון | צילום: שוקה כהן

פוט לוקר: המיקוד של נייקי במכירות ישירות יפגע בחנויות שלנו השנה

פוט לוקר העולמית הודיעה לריטיילורס ששיעור הרכישות של מוצרי נייקי בחנויות שלה צפוי לרדת השנה מ-70% ל-60%; נייקי ערכה שינוי אסטרטגי ומתמקדת בשיווק דרך חנויות המותג ואתר האינטרנט שלו

27.02.2022, 11:22 | נורית קדוש

פוט לוקר העולמית עדכנה את חברת ריטיילורס, זכיינית פוט לוקר ונייקי בישראל, כי בשנה הנוכחית שיעור הרכישות של נייקי בחנויות פוט לוקר ברחבי העולם צפוי לרדת מ-70% ל-60%. זאת בשל השינוי האסטרטגי במדיניות המותג והחלטתה של נייקי העולמית להתמקד בערוצי השיווק הישירים לצרכן, דרך חנויות נייקי וערוץ האונליין, ולצמצם את מכירותיה לחנויות ספורט אחרות.

קראו עוד בכלכליסט:

ריטיילורס, שבשליטת קבוצת פוקס של הראל ויזל, פרסמה את הדברים בעקבות עדכון למשקיעים שנמסר לה מצד פוט לוקר. בשל העובדה שבישראל ריטיילורס היא הזכיינית של שני המותגים, מכירות פוט לוקר עשויות לרדת אך מכירות נייקי עשויות להתחזק כתוצאה מהמהלך.

פוט לוקר ציינה כי במסגרת הצעדים שבכוונתה לנקוט כבר במהלך שנת 2022 לטובת צמיחה בטווח הארוך, היא תפעל להגדלת מגוון המוצרים ושינוי תמהיל הספקים שלה. כמו כן במסגרת זו סיפקה פוט לוקר תחזית לירידה שנתית של 8% עד 10% ביחס ל-2021 במכירות שלה ממקורות זהים (חנויות ועסקים שקנו ממנה סחורה בשנה שעברה).

להערכת ריטיילורס, לאחר בחינה ראשונית של הודעת פוט לוקר, אם יתממשו ההערכות והתחזיות של פוט לוקר, עשויה להיות לכך השפעה שלילית על ההכנסות מחנויות פוט לוקר של החברה בישראל ובאירופה, בדומה להערכות פוט לוקר. מנגד, עשויה להיות השפעה חיובית על ההכנסות מחנויות נייקי שהחברה מפעילה בישראל, בקנדה ובאירופה, שנובעת מהמיקוד של נייקי בערוצי שיווק ישירים כאמור.

חנות נייקי בדיזנגוף סנטר, צילום: עמית שעל חנות נייקי בדיזנגוף סנטר | צילום: עמית שעל חנות נייקי בדיזנגוף סנטר, צילום: עמית שעל

לכן כתבה ריטיילורס כי אין באפשרותה להעריך בשלב זה את אופן ומידת השפעות מנוגדות אלו על תוצאות פעילות החברה בכללותה.

רשות התחרות בישראל נמצאת בעיצומה של בדיקת החלטת נייקי ישראל, לחדול ממכירת מוצרי המותג לחנויות הפרטיות ולהותיר את מכירותיו בחנויות שבבעלותה בלבד. זאת לאחר שלפני כחצי שנה הודיעה נייקי ישראל לכ-100 בעלי חנויות ספורט שלא תמכור להם עוד את נעלי ומוצרי המותג. בעלי החנויות, שרכשו מנייקי סחורה בהיקף שנתי של מיליוני שקלים, התאגדו והגישו תלונה לרשות התחרות, שבוחנת את הדברים.

חנות פוט לוקר בראשון לציון, צילום: שוקה כהן חנות פוט לוקר בראשון לציון | צילום: שוקה כהן חנות פוט לוקר בראשון לציון, צילום: שוקה כהן


תגיות