אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת הגיימינג

סמנכ"ל AI בפלייטיקה: "הבינה המלאכותית היוצרת היא הרפתקה מרגשת, אבל לא פשוטה"

אסף אסבג הציג בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף Playtika ו-Google צעדים שיסייעו לחברות להכניס טכנולוגיות AI. "לקחנו תהליך שלוקח יומיים וקיצרנו אותו לשתי דקות", אמר גדי גנון, סמנכ"ל מוצר טכנולוגיות ו-AI בפלייטיקה

13.09.2023, 12:07 | מעין מנלה

"בעולם הגיימינג אנחנו במירוץ נגד הזמן וגם במירוץ אחר הלב של השחקן", כך אמר גדי גנון, סמנכ"ל מוצר טכנולוגיות ו-AI בפלייטיקה, בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף Playtika ו-Google. "החזון של פלייטיקה הוא, בפשטות, לספק את חוויית השחקן הטובה בעולם. כל שחקן של פלייטיקה צריך להרגיש כאילו המשחק נבנה רק בשבילו".

"בשביל חווית השחקן הטובה ביותר אנחנו צריכים להבין את השחקן כפרסונה וגם מה ירגש אותו בקונטקסט של המשחק", הוסיף גנון. "אז איך משיגים פרסונליזציה כזו ברמה הכי גבוהה? איך מדברים עם מיליוני שחקנים כל יום? באמצעות הפרומו שדרכו אנחנו מתקשרים את הצעות הפיצ'רים החדשים. אבל הכי חשוב, מתאימים לכל שחקן את הפיצ'רים שמתאימים לו. מאחורי הקלעים, בשביל התהליך העסקי הזה, אנחנו צריכים המון מקצוענים. אנחנו צריכים אנליסטים שייקחו וייצרו קבוצות מיקוד, אנחנו צריכים הרבה אנשי חוויית תוכן שייצרו את החוויות המדהימות ואף קופי וכמובן אופרציה שתעבד, תסדר ותאפשר לכל הדבר הזה להיכנס למשחק.

גדי גנון, סמנכ"ל מוצר טכנולוגיות ו-AI בפלייטיקה. כל שחקן צריך להרגיש כאילו המשחק נבנה רק בשבילו", צילום: אוראל כהן גדי גנון, סמנכ"ל מוצר טכנולוגיות ו-AI בפלייטיקה. כל שחקן צריך להרגיש כאילו המשחק נבנה רק בשבילו" | צילום: אוראל כהן גדי גנון, סמנכ"ל מוצר טכנולוגיות ו-AI בפלייטיקה. כל שחקן צריך להרגיש כאילו המשחק נבנה רק בשבילו", צילום: אוראל כהן

"המורכבות הזאת היא רק במשחק אחד. עכשיו בואו ניקח אותה לארבעה או 10 משחקים. איך מתמודדים? התהליך המרכזי הזה שנקרא פרומו, שחוזר על עצמו בכמות אדירה של משחקים ושחקנים, לוקח יומיים של עבודה. מה אם היינו מקצרים דרמטית את תהליך עיצוב הפרומו וגם מאפשרים לו להיות פרסונלי? זה בדיוק המקום שאליו אנחנו מכוונים, ויש כאן ערך עסקי שאפשר למדוד אותו. לא רק שיפרנו את התהליך והורדנו את טעויות האנוש בארבעים אחוז, גם אפשרנו לאנשי הביזנס לקבל החלטות טובות יותר.

"אבל הכי חשוב הוא שלקחנו תהליך שלוקח יומיים וקיצרנו אותו לשתי דקות. תהליך עיצוב הפרומו הוא אחד התהליכים המרכזיים המורכבים בכמות, באיכות ובצורך להיות מדויק. דמיינו מה אפשר לעשות עם כל הזמן שהתפנה לטאלנט שהבאנו כדי לחשוב על הדברים הבאים, אבל בעיקר תחשבו על האפשרויות שזה נותן לפרסונליזציה בלתי נגמרת".

אסף אסבג, סמנכ"ל AI בפלייטיקה, אמר: "על מנת להכניס את יכולות ה-AI לחברות צריך ראשית לבנות AI HUB, מכיוון שבפרויקט של AI יש המון בעלי מקצוע וכל מקצוע הוא סופר-מורכב. עולם הדאטה, האלגוריתמיקה, ההנדסה, המוצר, הביזנס והחיבור של כולם ביחד הוא סופר קשה. אם אתם רוצים לגדל יכולות חדשניות בעולם כל כך דינמי, אתם חייבים להכניס את כולם לחדר. את האלגוריתמאי, המהנדס, המוצר, הביזנס – כולם ביחד וכולם חולמים ביום, מוציאים לפועל בלילה, מקבלים פידבק, לומדים ולמחרת משפרים – זו הדרך".

"שנית", הוסיף אסבג, "פרוייקטי AI הם יקרים מאוד, ואם אתם רוצים לקדם פתרונות אתם חייבים לשאול את עצמכם מה הערך המוסף שלכם. והכי חשוב, אנחנו רוצים שהיכולות המרתקות והמרגשות האלה יהיו חלק אינטגרטיבי בתוך מוצר דיגיטלי שבסוף מאפשר לביזנס להשתמש ביכולות האלה בתהליך העסקי מקצה לקצה".

"עולם הגיימינג זה עולם עם המון FOMO", ציין אסבג. "כל הזמן יוצאים אלגוריתמים חדשים, כלים חדשים, המהנדס שלכם כל הזמן ירגיש שהוא עובד על הפתרון של אתמול. לכן חשוב להבין שאתם נכנסים לעולם מורכב, מרגש - אבל לא כל הנוצץ זהב. אם אתם רוצים להיכנס לעולם המרגש של AI, צריך לייצר תרבות של AI HUB, של חדשנות. צריך להבין בדיוק מה יש ומה אתם רוצים להשיג, ולהבין שאם כבר נכנסים לזה אתם נכנסים להרפתקה מרגשת ומעניינת אבל לא כל כך פשוטה", אמר.

תגיות