גם בלי להעלות מחירים: ההכנסות והרווח של וילי פוד התחזקו
יבואנית המזון סיכמה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 16.6% בהכנסות ל-123.9 מיליון שקל וקפיצה של 42.2% ברווח ל-3.3 מיליון שקל; וילי פוד נהנית מהעלאות המחירים של המתחרות שלה, ששולחות את הצרכנים אל מוצריה
הרחבת פעילותה של יבואנית המזון וילי פוד לקטגוריות מזון נוספות, סייעה לחברה לחתום את הרבעון השלישי עם עלייה של 16.6% במכירות ל-123.9 מיליון שקל.
הצמיחה באה לידי ביטוי בצורה חדה יותר בשורה התחתונה עם זינוק של 42.2% ברווח הנקי ל-3.3 מיליון שקל. עם פרסום הדוח היום (ה') הודיעה החברה שבשליטת האחים יוסי וצביקה ויליגר (65.6%) על חלוקת דיבידנד בגובה 15 מיליון שקל.
העלייה במכירות חלחלה לשורת הרווח הגולמי, בשיעור דומה של 15.6% וזה הסתכם ב-34 מיליון שקל. בעקבות כך, נשחקה הרווחיות הגולמית רק במעט ל-27.5% מהמכירות לעומת 27.7% ברבעון המקביל אשתקד.
צמצום שיעורן של הוצאות הנהלה וכלליות ל-5% מהמכירות לעומת 5.5% ברבעון המקביל אשתקד, לצד שמירה על שיעור הוצאות המכירה והשיווק על 15.1% בדומה לרבעון המקביל, אפשרו לווילי פוד להציג עלייה של 19.2% ברווח התפעולי שהסתכם ב-9.2 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה במעט ל-7.5% לעומת 7.3%.
וילי פוד הייתה בין החברות הראשונות שהתריעו על הצורך להעלות מחירים, נוכח זינוק בהוצאות שינוע ועלויות חומרי גלם. אלא שתוצאות החברה לרבעון השלישי מראות כי למרות שנסוגה מכוונתה לנוכח המחאות הציבוריות, ספק אם היה צורך אמיתי באותה העלאת מחירים מתוכננת.
וילי פוד למעשה נהנתה מהקושי שחוו מתחרותיה ובראשן דיפלומט, כשניסתה להעלות את מחירה של טונה סטארקיסט והצרכנים בתגובה פנו לקנות את הטונה של וילי פוד. בימים אלו, נהנית החברה מכך שבשופרסל לא אישרו את העלאת המחירים של תנובה, כך שמכירות היוגורטים, הגבינות ושאר מוצרי החלב שלה, זוכים לשטחי מדף וחשיפה ברשת.