אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האסטרטגיה השיווקית של אירופלקס: מערכות שינה נוחות במחירים נגישים האסטרטגיה של אירופלקס: לישון בנוח, ובמחיר נגיש | באדיבות אירופלקס

האסטרטגיה השיווקית של אירופלקס: מערכות שינה נוחות במחירים נגישים

רשת פתרונות השינה אירופלקס שמה לה למטרה להנגיש את תחום המיטות המתכוונות לכלל הצרכנים בישראל. גם בתקופה הכלכלית המאתגרת, בה המחירים עלו כמעט בכל התחומים, פעלה הרשת שלא לשנות את המחירים הנוחים שהיא מציעה ללקוחותיה

17.01.2024, 15:58 | בשיתוף Superbrands

רשת פתרונות השינה אירופלקס הוקמה לפני 19 שנים, במטרה להביא לקהל הצרכנים בישראל פתרונות שינה איכותיים במחירים נגישים. היום אירופלקס היא רשת פתרונות השינה הגדולה ביותר בישראל , שמפעילה 21 סניפים הפרוסים לאורכה ולרוחבה של המדינה. בחנויות הרשת נמכרים מזרנים, מיטות, כריות, שמיכות מיטות נוער וכמובן מיטות מתכוונות ומערכות שינה מתקדמות - מוצרי הדגל של החברה. בנוסף, מפעילה הרשת שישה סניפים של תת-הרשת החדשה אירופלקס סלונים, בה נמכרים ספות, סלונים, שטיחים, כורסאות ומזנונים.

אירופלקס, מערכות שינה נוחות במחירים נגישים , יח"צ אירופלקס, מערכות שינה נוחות במחירים נגישים | יח"צ אירופלקס, מערכות שינה נוחות במחירים נגישים , יח"צ

הסביבה התחרותית

שוק מוצרי השינה והמזרנים בישראל כולל חמש רשתות קמעונאיות גדולות, מספר רשתות קטנות, יבואני מותגים, חנויות יבוא אישי מקוונות ועוד כמה מאות חנויות פרטיות. כל השחקנים משווקים מותגי מזרנים, ריהוט משלים וריהוט כללי לבית. התחום תחרותי מאוד והצרכנים מצפים להנחות ולמבצעים.

האתגרים השיווקיים

האתגר המרכזי של אירופלקס הוא להנגיש לצרכנים בישראל פתרונות שינה איכותיים במחירים הוגנים. בשנים האחרונות, אירופלקס מתמקדת בהנגשת המיטות המתכווננות שלה לקהל הישראלי ובמכירת מוצרים איכותיים במחירים נוחים לקהל רחב.

השנה, כאשר האינפלציה במשק הרקיעה שחקים, אתגר נוסף של הרשת היה להמשיך ולהציע את מגוון המוצרים שלה ללקוחות במחירים נוחים.

הפתרונות היצירתיים

הנגשה לקהל הרחב. בשנים האחרונות החלה אירופלקס במהלך ארוך טווח, במטרה להנגיש את המיטות המתכווננות שלה לכלל הצרכנים בשוק הישראלי. המהלך נולד בעקבות ממצאי מחקרים והמלצות מומחי שינה, מהם עלה כי מיטות מתכווננות מאפשרות שינה איכותית ובריאה יותר ממיטות שאינן מתכווננות.

מיטות מתכווננות ממוצבות כמוצר יוקרתי ועל מנת להנגיש אותן לקהל הרחב, פיתחו בחברה מנגנון כיוונון חדשני ועמיד המאפשר יצור מיטות מתכווננות בעלויות נמוכות יותר. כתוצאה מהמהלך, גדל באופן משמעותי אחוז הצרכנים שבוחרים במיטות מתכווננות כפתרון השינה שלהם. אם לפני מספר שנים עמד מספר הלקוחות שבחרו במיטות מתכווננות על 22% מכלל הלקוחות שרכשו מיטה בחברה, היום עלה המספר ל-67%.

דגש על עיצוב. נתון נוסף שעלה ממחקרים שערכה אירופלקס היה ששינה איכותית אמנם חשובה לניהול אורח חיים בריא אבל היא גם עניין של לייפסטייל. בעקבות התובנה הצרכנית הזו, הושקה קולקציית מיטות ומערכות שינה מעוצבות שעונה על הצורך של הצרכנים שהמיטה לא רק תהיה נוחה יותר, אלא שהעיצוב שלה יתאים לסגנון חדר השינה.

קמפיין משפחתי. בשנת 2021 נבחרו בני הזוג מלי לוי ושמעון גרשון לשמש כפרזנטורים של המותג אירופלקס. לוי וגרשון, הורים לשלושה ונשואים כ-20 שנה, מייצגים ישראליות, זוגיות ארוכת שנים והצלחה בקריירה. המטרה מאחורי המהלך היתה לתקשר לצרכנים ששינה טובה לכל המשפחה מאפשרת חיי משפחה טובים וזוגיות מופלאה. זאת, על בסיס ההבנה כי צרכנים שישנים טוב הם גם אנשים נוחים יותר, הן לעצמם והן לסביבתם הקרובה והרחוקה.

הקמפיין החושפני שפך אור בצורה הומוריסטית על סיטואציות שונות מחדר המיטות של השניים, והציג לא רק את האהבה שלהם זה לזה אלא גם לשינה איכותית על המזרנים ומערכות השינה של אירופלקס. בקמפיין מועבר מסר לפיו מערכות השינה של אירופלקס הן המילה האחרונה בתחום השינה, ושהן מאפשרות לישנים עליהם להיות מלאי אנרגיה ומצב רוח טוב כשהם מתעוררים בבוקר. השנה הוארך חוזה ההתקשרות עם הזוג לוי-שמעון לשנתיים נוספות.

יבוא של מותג חדשני. בשנים האחרונות הפכה אירופלקס ליבואנית לישראל של מותג המזרנים הבינלאומי Technogel. מזרני המותג פותחו על ידי שני רוכבי אופניים איטלקיים שאחד מהם נפצע קשה בתאונת רכיבה. הרוכב השני, שהיה כימאי במקצועו, פיתח חומר מיוחד שיעזור לחברו בזמן הישיבה בכסא הגלגלים. החומר החדש היה ג'ל חדשני הסופג את לחץ הגוף מבלי להחזיר לחץ בחזרה, והשניים החלו לשלב אותו במגוון מוצרים, שאחד מהם היה מזרן שינה איכותי במיוחד. בנוסף ליתרון של חלוקת הלחץ, הג'ל החדשני מאפשר גם את ויסות טמפרטורת הגוף של המשתמשים בצורה מיטבית. הג'ל אוגר את טמפרטורת הגוף של המשתמש במזרן, ומשחרר אותה במהירות. כך נוצרת סביבת שינה בטמפרטורה נעימה המתאימה במיוחד למזג האוויר הישראלי. מחקרים שנערכו על ידי החברה העלו, כי זמן השינה העמוקה בזמן שינה על מזרני Technogel ארוך בכ-45% מזמן השינה העמוקה על מזרן רגיל. כיום, ישראל היא המדינה בה נמכרים מזרני Technogel יותר מבכל מקום אחר בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה.

האנשים שמאחורי המותג

תומר בן חמו, מנכ"ל אירופלקס, יח"צ תומר בן חמו, מנכ"ל אירופלקס | יח"צ תומר בן חמו, מנכ"ל אירופלקס, יח"צ

כבר עם שחרורו של תומר בן חמו מצה"ל, ניכרו בו שאיפות גדולות להשפיע ולהטביע את חותמו בעולם השינה ועל איכות השינה בישראל. תוך 10 שנים בלבד מאז החל לעבוד באירופלקס כאיש מכירות הוא מונה למנכ"ל החברה, ומוביל את הפיכתה לרשת ארצית משגשגת ולאחד השחקנים הדומיננטיים בתחום בישראל. החזון המניע של תומר: להפיץ את בשורת איכות השינה לכל בית ובדרך להפוך את המיטה המתכווננת ממיטה לעשירים בלבד – למוצר נגיש לכל ישראלי. כיום הרשת מתרחבת ותמנה בקרוב 22 סניפים, ובעוד כשנתיים תגיע ל-30 סניפים. במסגרת ההתרחבות מושק מותג חדש - "אירופלקס הום", שמתמחה במגוון המוצרים בחדר המרכזי בבית – הסלון.

יבגני חייטוביץ, סמנכ"ל מכירות אירופלקס, יח"צ יבגני חייטוביץ, סמנכ"ל מכירות אירופלקס | יח"צ יבגני חייטוביץ, סמנכ"ל מכירות אירופלקס, יח"צ

כבר בכיתה א' בבלארוס, הוכיח יבגני חייטוביץ, סמנכ"ל אירופלקס, כוח רצון מפליא: כשהילדים בכיתה הקניטו אותו וקראו לו בשמות גנאי בשל היותו יהודי – הוא החליט ללמוד אגרוף תאילנדי ולהחזיר להם מנה אחת אפיים. כנער עלה לישראל לבדו, על אף התנגדות הוריו, ובהמשך אף הצליח לשכנע אותם לעלות בעקבותיו. לאחר שירותו בצה"ל הצטרף למשפחת אירופלקס, כשהוא בקושי שולט בעברית, אך עם מוטיבציה בשמיים. הוא התקדם במהירות בדרגות הניהול וחבר לתומר בן חמו בניווט הרשת המצליחה, כשהוא משיג במקביל לעבודתו גם שני תארים אקדמאיים, כולל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק. את הניסיון האדיר שצבר הוא תרגם לספר הדרכה לניהול ולמנהיגות בשם "מנהיג נולד".

דברים שאולי לא ידעת על אירופלקס

1. הן תומר בן חמו, מנכ"ל אירופלקס, והן סמנכ"ל המכירות, יבגני חיטוביץ', החלו את דרכם כאנשי מכירות ביום הקמת החברה לפני 19 שנה.

2. בשנה שעברה נכנסה הרשת לראשונה לתחום מערכות הישיבה הסלוניות, וכיום מונה תת-הרשת ״אירופלקס סלונים״, שישה סניפים.

3. אירופלקס היא יבואנית בלעדית של מותג המזרנים Technogel. בישראל נמכרים הכי הרבה מזרני Technogel בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה.

4. אירופלקס מפעילה 21 סניפים של המותג, לצד שישה סניפים נוספים של רשת ״אירופלקס סלונים״ למערכות ישיבה סלוניות.

5. הטלפון של מנכ"ל החברה זמין כל העת באתר החברה והוא מקבל שיחות מהלקוחות באופן אישי.

6. כריות הילדים של אירופלקס זוכות לפופולריות גבוהה.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות