אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

50 שנה של עיכובים: למה הרכבת הקלה בת"א לא התחילה לפעול היום?

שורשי פרויקט הקו האדום החלו עוד בתקופת רה"מ גולדה מאיר. אלו העיכובים המשמעותיים לאורך הפרויקט, הסיבות להם, וההשפעה שלהם על עלות הקמת הרכבת הקלה. כלכליסט עושה סדר

30.11.2022, 08:36 | יובל שדה

לפני כשבועיים הודיע מנכ"ל נת"ע חיים גליק כי "הקו האדום ייפתח ברבעון הראשון של 2023". ההודעה הזו, מצטרפת לרצף קודם של הודעות על מועדים משוערים לפתיחת הקו האדום שהיה אמור להתחיל את פעילותו ממש עכשיו, בסוף נובמבר 2022.

מי שנדרש לנושא העיכובים בפרויקט הוא מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, שפרסם בשבוע שעבר דו"ח ביקורת על העיכובים הללו ועל התנפחות התקציב בפרויקט. דו"ח המבקר התייחס לדחיות השונות שנעשו בפרויקט בעשור וקצת האחרונים. עם זאת, העבודה על פרויקט הקו האדום והעיסוק בו החלו הרבה לפני כן, ואת שורשיו המוקדמים אפשר כבר למצוא בתחילת שנות ה-70, בתקופת כהונתה של ראש הממשלה גולדה מאיר.

החלטנו ב"כלכליסט" לעשות סדר בבלאגן ולהציג את העיכובים המשמעותיים בפרויקט, למה הם נגרמו, וכיצד הם השפיעו על עלות הקמת הרכבת הקלה.



תגיות