אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שרת התחבורה מיכאלי: הרכבות בלילה ובשישי לחיפה יחזרו בינואר 2023 רכבת ישראל | קובי קואנקס

שרת התחבורה מיכאלי: הרכבות בלילה ובשישי לחיפה יחזרו בינואר 2023

זאת בזכות הקדמה של שנה בלו"ז החשמול של המסילה בציר חיפה-תל אביב; עתה הצפי הוא שהפעילות הלילית בציר זה תסתיים בסביבות חצות

29.09.2022, 23:36 | יובל שדה

שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה הערב (ה') כי בינואר 2023 תחזור פעילות הרכבת בערב ובשישי בציר חיפה-תל אביב. מדובר בהקדמה של שנה מהתכנון המקורי, וזו התבצעה בזכות הקדמת לו"ז החשמול של הרכבת.

ההקדמה בלו"ז החשמול הובילה לכך שהרכבת צפויה לסיים את חשמול המסילה עד לתחנת בנימינה בינואר 2023, מה שיאפשר לרכבת להפעיל רכבות חשמליות בין בנימינה לרחובות וייתכן שאף לאשקלון. פתיחת הקו החשמלי תאפשר לרכבת לעבוד על מסילות חיפה באופן ממוקד בשעות הלילה המאוחרות ובסופי שבוע, וזאת במטרה להקל על תושבי חיפה והצפון שפעילות הרכבות הסדירה שלהם לא שבה לפעילות מלאה עוד מפרוץ משבר הקורונה. הרכבת עוד לא פרסמה לו"ז חדש לינואר 2023, אך הצפי הוא שפעילות הרכבת בציר תל אביב–חיפה תסתיים בסביבות חצות.

בתחילת החודש הודיעה הרכבת על השלמת חצי מפרויקט חשמול מסילת הרכבת - כ-500 ק"מ מתוך 1,000 המתוכננים ברחבי הארץ.

פרויקט חשמול מסילות הרכבת תוקצב בכ-12 מיליארד שקל (כולל רכש הקרונות) ונחשב ל"פרויקט הדגל" של מנכ"ל הרכבת הנוכחי מיכה מייקסנר. לפי הלו"ז הרשמי, הפרויקט צפוי להסתיים ב-2025 עם חשמול כלל המסילות מלבד מסילת העמק. בעקבות העבודות על חשמול המסילה, הופסק השירות הרכבתי בערבים לכמה יעדים, כאשר המרכזי בהם הוא ציר תל אביב-חיפה. הפרויקט עוכב בתקופת שרת התחבורה הקודמת מירי רגב שביקשה לא לפגוע בשירות הרכבות לטובת עבודות התשתית, אך עבודות אלו שבו בתקופת השרה הנוכחית מיכאלי.

מיכאלי מסרה כי "חשמול הרכבת הוא פרויקט לאומי ראשון במעלה וזה קריטי שנפסיק להשתמש ברכבת דיזל מזהמת וישנה ונעבור לרכבת חשמלית, נקיה, שקטה ומהירה יותר. התחילו את הפרויקט הזה כבר לפני עשור, ואני גאה שמתוך קצת יותר מ500 ק"מ חשמול, חצי מזה עשינו בשנה האחרונה ואנחנו מזרזות ומזרזים את המשך הפרויקט בכל הכח. הרכבת חוזרת לחיפה וזאת בשורה ענקית לכל תושבות ותושבי הצפון".


תגיות