אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הממציא היהודי של החיפושית הגרמנית

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
בשווייץ גאנץ לא ליקק דבש
הוא ממש נרדף ע"י משטרת הזרים שכן מכיוון שעבד עבור חברה מקומית לפיתוח הפולקסווגן בשווייץ, הוא זכה גם להקצבת בנזין וחופש תנועה לא רגיל לפליט יהודי. בציריך מפעם לפעם נערכו דיונים בפרלמנט המקומי על גרושו אך גם על התנהגות משטרת הזרים כלפיו. החברה השווייצרית בשם רפיד לא ממש הגנה עליו, אלא ניסתה לגנוב ממנו את התוכניות ואח"כ לגרשו. ב-1945 הוא הודיע לשר שווייצרי על מבצע הברחת סכום כסף ענקי של הנאצים לשווייץ. נערכה אמנם חקירה אבל לא ממש רצינית שכמובן לא העלתה דבר.
שרגא עילם | 29.09.09
32.
Mr. Lewin from Azur ,Nr.30 : העדות שלך מעניינת מאד, אבל אם כתבת KEVER מייד,אבל מייד
חושבים על "קבר" בעברית,קברבבית קברות =grave,tomb. חבל שלא הוספת לפחות את התרגום האנגלי BEETLE, כי אצלנו מעטים מאד יודעים הולנדית כדי לדעת מה זאת אומרת המילה ההולנדית KEVER ושיש לבטא אותה KEFER כי צליל האות V הוא F, בדיוק כמו ב-V הגרמנית של Volkswagen, כלומר פולקסוואגן ולא וולקסוואגן. רק בסוף הבנתי דרך הגרמנית שאתה מתכוון ל-יענו =(beetle(eng)= kaefer(ger =חיפושית (heb),פשוט אותה חיפושית שעליה ועל האיש שהמציא אותה נכתבה הכתבה.
El Hebreo | 29.09.09
29.
יא-אלי מס'17: גם אם בכתבה אין נקובים תאריכים בקשר לממציא בשנות ה-30 אבל צריך לקרוא נכון ולא
לחפש סתם ככה פגמים בקשר אלינו היהודים (אגב,תקרא את מס'13 בנדון) וזאת במין דחף "לצנן" את הגאווה על ממציאים וכד' מקרב העם שלנו. לידיעתך האדיבה, כי כבר באמצע שנות ה-30 עזב יוסף גאנץ את גרמניה לכיוון ליכטנשטיין ומעט אחר כך הצליח להתיישב רשמית בשווייץ,כל זאת כמה שנים לפני פרוץ מלחה"ע השניה ואכן שם בשווייץ עבד ועבר את שנות המלחמה מחוץ למעגלי ההשמדה. ללא מידע על ממציא זה התפרצת ולכן כאן התשובה למילים הגאוניות שלך:"אם הוא היה יהודי, היטלר היה משמיד אותו מזמן - לכן הבחור מסכן אבל לא יהודי.לא חייבים לציין שכל ממציא או כאילו ממציא הינו יהודי" = שוב, את שנות המלחמה הוא עבר בשווייץ, שני הוריו היו יהודים וגם הוא היה יהודי.נקודה.
ישראלי יהודי | 28.09.09
25.
מכל בחינה טכנולוגית הדה שבו (שהעיצוב של גאנץ דומה לה דמיון מפתיע) שמה את החיפושית בכיס הקטן
הנצילות האנרגטית של הדה שבו גבוהה בהרבה משל החיפושית; 1. מבוססת על מנוע 2 בוכנות בנפח מקורי של 400 סמ"ק (אח"כ 600 סמ,ק) - כמו שגאנץ תכנן. 2. גם הדה שבו יכלה להגיע למהירות של כמעט 90 קמ"ש, בגלל עיצוב אוירודינמי מוצלח במיוחד, בצריכת דלק של כמעט 50% מהפלוץוואגון. 3. מערכת המתלים של הדה-שבו היתה אחת הפשוטות והגאוניות ביותר בזמנה, ואיפשרה עמידה בתנאי הבסיסי של אנדרה סיטרואן: נשיאת נהג (שהוא איכר או וטרינר....) + שק תפ"א 75 ק"ג + כבשה אחת 75 ק"ג תוך נסיעה בשדה חרוש בניצב לתלמים (תצחקו, אבל זו היתה הדרישה הבסיסית....). 4. עיצובם של צמיגים מודרניים רחבים המחולקים לשני חצאים (או 3 שלישים במקרים קיצוניים) ע"י חריצים עמוקים וישרים, חייב את ההשראה לצמיגי הדה שבו הרזים, שבמצב של גשם סוחף ובהעדר ניקוז מהיר של המים מפני השטח יצרו מגע יותר טוב עם הכביש מאשר צמיגים רחבים ש"צפו" על המים (מה שנקרא PLANEING - "רחיפה")
חכם חנוכה | 28.09.09
13.
גם ספינת האוויר "צפלין" היא המצאה של יהודי-הונגרי המהנדס דויד שוורץ אשר
"עברה" לידי הגראף צפלין ועל כך נכתב בעולם כבר לפני דורות ממש . לרוזן הגרמני פון צפלין היתה האפשרות להיכנס לפרוייקט הייצור של הנ"ל בהיותו בעלים של מפעלי כלי תעופה ליד אגם קונסטאנץ.
ישראלי יהודי | 27.09.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת