אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לוחם כימי

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
איתי מתגובה 7, אני לגמריי אתך.
הצורך הבלתי ניתן לריסון של הנאורים מטעם עצמם "לחנך" את הציבור הנבער והנחות בלתי ניתן לשליטה ומעיד על פיגור התפתחותי משמעותי שאין הם מסוגלים לעמוד על טיבו. לגופו של עניין: בסך הכל גישתו של המורה להוראה חיובית למעט העניין הלא-פעוט של לטעת ספקנות בליבות תלמידיו. אני הייתי מחליף אותה ב"לטעת כנות". הספקנות מובילה למרדנות, לקונספירטיביות, לחוסר הערכה כלפי מי שיש לו מה לתת לך ובסופו של דבר מייצרת ממך ציניקאן שחצן וחסר עומק. הכנות לוקחת אותך אל מחוזות הבינה וההעמקה. כנות היא בגרות יושרה וחכמה.
ד"ר לפיזיקה | 16.06.20
7.
חבל שהכתב מנסה להכניס לכאן את האידיאולוגיה האנטי-דתית ואנטי-לאומית שלו
אין שום קשר או יחס בין הצטיינות במדעים לבין האידיאולוגיה שאתה מאמין בה או האופן שבו אתה בוחר לבלות את חיי התרבות והפנאי שלך. ניתן למצוא בין מובילי המחקר המדעי בישראל כיום אנשים דתיים ואנשים לא דתיים, אנשים מימין ומשמאל, אנשים לאומיים ולא לאומיים, כאלה שמבלים שלוש שעות ביום בתפילה וכאלה שמבלים שלוש שעות ביום בבליינות ובמועדונים. הניסיון המכוער של הכתב (ולא של המורה המצטיין, שהוא, ב"ה, מצטיין גם ביכלתו לחמוק מהמילים שהכתב מנסה לשים בפיו) ליצור ניגוד בין הצטיינות במדעים והבנה טובה של העולם החומרי לבין אידיאולוגיה דתית או לאומית ותרבות הפנאי הנגזרת מהן מזיק משלוש סיבות: 1. הוא יוצר את הרושם המוטעה כאילו לאנשים בעלי זהות קוסמופוליטית, אוניברסלית וא-לאומית יש איזשהו יתרון במדעים וכך גורם להם לתחושת התנשאות לא מוצדקת. 2. הוא מרתיע אנשים דתיים ולאומיים מפניה למדעים וכך מונע מהם מיצוי הפוטנציאל שלהם. 3. הוא יוצר קישור, שאינו קיים, בין האמונות המקובלות על הכותב לבין מדע. ואת כל הנזקים האלה מנסה הכותב לעשות רק כדי לשמר איזו תחושת עליונות הגמונית שהוא רכש בגן בגלל טעות של הגננת ומאז אינו מצליח לוותר עליה. חבל...
איתי - מאסטרנט בטכניון | 23.12.15
6.
כל הכבוד לגיא אשכנזי, אבל הוא מלמד בכיתה של 20 תלמידים, וזה חלק גדול מהמפתח להצלחה
ראשית כל - כל הכבוד לד"ר גיא אשכנזי - כן ירבו כמוהו. אבל, ראוי להבהיר שבתיכון למדעים ואמנויות בו גיא מלמד, שיעורי מגמה נלמדים עם לכל היותר 20 תלמידים בכיתה. הדבר הזה מאפשר הרבה יותר גמישות למורה, יחס אישי ומרחב אפשרות לשיטות הוראה מתקדמות. גם את ה-30% מהציון שהמורה קובע, יותר קל לו לקבוע בכיתות של 20 תלמידים ואז הוא יכול להתעמק בכל עבודה/פרויקט/מעבדה, ולא בכיתות של 40 תלמידים. זה לא גורע מההערכה לגיא - ברור שמורה טוב ידע לנצל היטב את יתרונות הכיתה הקטנה, ומורה פחות טוב ילמד רע גם בכיתה קטנה, *אבל* המאבק האמיתי שכולנו צריכים להשתתף בו (הורים, מורים, תלמידים) הוא להקטנת הכיתות בכל הארץ. זה המפתח לכל שינוי שהוא. בכל מקום בעולם המערבי כיתות הלימוד הן בגודל של עד 22-24 תלמידים. יש שטות שנאמרת כל הזמן ש"מחקרים הראו שגודל הכיתה לא רלוונטי". ובכן אלה שטויות במיץ עגבניות. יש ויכוח אם הקטנת הכיתות מ-20 תלמידים ל-15 (כפי שנעשה בארה"ב) משנה או לא. אין שום ויכוח על זה שהלמידה בכיתות של 40 תלמידים הרבה פחות מוצלחת מכיתות של 20 תלמידים, ומציינים את ישראל בפירוש במחקרים האלה.
יוסי | 22.12.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת