אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסבון בכה מאוד: יוניליוור תפסיק את שיווק מוצרי LUX

הסבון בכה מאוד: יוניליוור תפסיק את שיווק מוצרי LUX

יוניליוור משווקת את מותג הסבונים בארץ בתשע השנים האחרונות. החליטה להוריד אותו מהמדפים לאור מכירותיו הדלות

07.04.2008, 10:45 | אורנה יפת
חברת יוניליוור מפסיקה את שיווק מותג הסבונים LUX בישראל. כך נודע ל"כלכליסט". המותג שווק בארץ עשרות שנים על ידי יבואנים פרטיים ויוניליוור משווקת אותו מאז 1999.

המותג יורד מהמדף לאור מכירותיו הדלות, לאחר שלא הצליח לתפוס נתח שוק משמעותי. מיוניליוור נמסר, כי ההחלטה היא חלק מאסטרטגיית צמצום המותגים שהנהיגה בשנים האחרונות.

לפני ארבע שנים ערכה יוניליוור העולמית מתיחת פנים למותג שנולד ב־1924 והשיקה אותו מחדש בארץ ובעולם, במטרה להצעיר אותו. במסגרת ההשקה חודשו הסבונים המוצקים והמותג נכנס גם לקטגוריית הסבונים הנוזליים. שנה לאחר מכן נמתח המותג גם לתחום הקרמים לגוף. החברה בישראל הצהירה כי בכוונתה לתפוס 8% משוק הסבונים.

המותג עורר מהומה בשנת 2004 כאשר כוכבת הסדרה סקס והעיר הגדולה, שרה ג'סיקה פרקר, גויסה להוביל את הקמפיין. המהלך גרם לזעם בציבור החרדי לאחר שתמונותיה הוצגו בשלטי חוצות כשהיא לבושה בשמלה קצרה וחשופת כתפיים. החרדים איימו בחרם על מוצרי יוניליוור והחברה "הלבישה" את הכוכבת וכיסתה את כתפיה. נסיון נוסף להצעיר את המותג נעשה ב-2005, אז ניתנה חסות לתוכניות הדוגמניות בערוץ 10. אך למרות הניסיונות מכירות המותג לא נסקו. מנהלת שיווק תחום הטיפוח ביוניליוור, רותי גולדברג-סלמון, מסרה: "לוקס הוא אחד המותגים האחרונים עליו החליטה החברה לוותר. נמשיך לרכז את מאמצי השיווק שלנו בתחום הסבונים במותג דאב.

תגיות