אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלוטות' דייטינג - הדבר הבא בסצינת ההיכרויות צילום: עמית מגל

בלוטות' דייטינג - הדבר הבא בסצינת ההיכרויות

סטארט־אפ חדש מאיים להפוך כל מקום ציבורי לסצינת פייסבוק שוקקת. עכשיו באמת אין לאן לברוח

09.04.2008, 15:25 | צמרת פרנט

פאב תל אביבי עמוס, עשר בלילה. חבורת גברים על הבר בוחנת את הסביבה. אחד מהם מזהה בלונדינית שמשוחחת עם חברותיה. ביד אחת היא מחזיקה קוקטייל מצועצע, ובשנייה טלפון סלולרי מצועצע לא פחות. הבחור מפעיל את הבלוטות' בסלולרי שלו ומחפש אותה במינגלר, הרשת החברתית של הבר. יותר קל מלגשת, פחות מביך מלקבל סירוב פנים אל פנים. הוא מזהה את הכרטיס האישי שלה, לומד עליה קצת, וכעת נותר רק לשלוח לה מסר. האירוע הזה התרחש בשבוע שעבר ברחוב אחד העם בתל אביב, בבר שמשמש בחודשים האחרונים זירת הניסוי לרשת החברתית הסלולרית מינגלר, שנמצאת בימים אלה בשלבים מתקדמים של פיתוח.

מינגלר הוא הבייבי של יוני כהנא ורענן נבט, בני 30 מתל אביב. כהנא ונבט הם עתודאים שלמדו הנדסת חשמל בטכניון, והשתחררו מצה"ל רק לפני חודשים ספורים בדרגת סרן. מאז שחרורם הם עובדים על הסטארט־אפ שלהם, שלדברי כהנא נמצא בשלבי הפיתוח האחרונים לפני השקתו.

יוני כהנא מדגים את השימוש במינגלר, צילום: עמית מגל יוני כהנא מדגים את השימוש במינגלר | צילום: עמית מגל יוני כהנא מדגים את השימוש במינגלר, צילום: עמית מגל

"מינגלר היא רשת חברתית מקומית שהתקשורת בה מבוססת על בלוטות', ללא תלות באינטרנט וללא עלות גלישה. במקום לספר לך מי מהחברים שלך מחובר לאינטרנט, היא מספרת לך מי מהם נמצא ברדיוס של מאה מטר ממך, ומאפשרת לך להכיר את האנשים שסביבך, גם אם לא פגשת בהם מעולם", מסביר כהנא.

"כל מי שנכנס לפאב עם סלולרי ובלוטות' פתוח מקבל לטלפון הודעה ששואלת אותו אם הוא מעוניין להתחבר למינגלר. מי שמאשר את הבקשה ממלא כרטיס שכולל פרטים אישיים ותמונה, ואז הוא יכול להתחבר לרשת, לראות מי מבעלי האפליקציה נמצאים במקום ולשלוח להם הודעות. אפשר גם לסנן משתמשים לפי מין וטווח גילים. כרגע זה עובד רק בטלפונים של נוקיה, שמהווים 50% מהשוק המקומי. עדיין אין לנו את כל המשאבים לפתח אותה לדגמים של חברות אחרות".

מאיפה הגיע הרעיון?

"ראיתי את ההייפ סביב פייסבוק, ואמרתי לעצמי שזה יכול להיות מגניב ליישם את זה במקומות ספציפיים כמו פאב או מועדון - בלי תלות באינטרנט - ולדעת על האנשים סביבי. חשבתי על כל המכשירים המתוחכמים שבכיס של כל אחד, מה אפשר לעשות איתם, וכך הגעתי לשימוש בבלוטות'. לאנשים יש תפיסה צרה של הבלוטות'. הם חושבים שזה מיועד רק לאוזנייה או לחיבורים קצרי טווח ותכליתיים, אני החלטתי לקחת את זה רחוק יותר".

ואיך אנשים מגיבים להצעה להשתתף בניסוי?

"אף אחד לא נשאר אדיש. האנשים שמתלהבים אומרים שזה מגניב, כי זה כמו פייסבוק. האנשים שנרתעים אומרים שזה רעיון בלתי נסבל, כי זה כמו פייסבוק. הרוב מתקינים את האפליקציה, גם אם לא כולם".

לדברי כהנא, מינגלר פותחה בהשקעה קטנה של כ־30 אלף דולר, שהוקדשו בעיקר לקניית מכשירים ולפיתוח התוכנה. ההשקעה הגיעה מכיסיהם הפרטיים וממענק שקיבלו בתחילת השנה מהמדען הראשי של משרד התמ"ת. "היה קל לקבל את המענק, כי היינו סגורים על עצמנו", אומר כהנא. "הכסף הגיע שלושה חודשים מהרגע שבו הגשנו את הטפסים. זה נתן לנו דחיפה עצומה. עכשיו אנחנו במשא ומתן עם כמה אנג'לים, חממות טכנולוגיות וקרנות הון סיכון".

מה הצעד הבא?

"השלב הבא מבחינה טכנולוגית הוא לחבר את המערכת ללינקדאין ולפייסבוק. זה יאפשר למי שנכנס לכנס או למסיבה לראות מיד בסלולרי שלו מי מהחברים שלו נמצא במקום, וגם בנוגע למי שהוא לא מכיר - אם הוא חבר של חבר או עובד במקום שבו יש לו חברים. המטרה השנייה היא להתרחב לעוד מקומות, עד שנגיע לפיילוט רחב היקף שיכלול את כל ישראל. אני מאמין שנצליח לגרום לזה לקרות עד סוף השנה. ברגע שאסיים את הניסוי כאן אמשיך לארצות נוספות".

הרשת של כהנא ונבט תעמוד לניסוי נוסף בכנס היזמים אי.וי.איי שיתקיים במאי בקריית שדה התעופה. לדברי כהנא, הכרטיסים האישיים יותאמו בכנס למינגלינג עסקי.

ומאיפה הכסף?

"הרשת תהיה בחינם", אומר כהנא. "אבל אנחנו מאפשרים פרסום בבאנר שרץ בכרטיס האישי. וכמובן, הפרטים האישיים בכרטיס יאפשרו פרסום מפולח".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות