אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תנובה מנסה להשיב מלחמה למולר: מוצרי יופלה פלוס מוס יושקו שוב

תנובה מנסה להשיב מלחמה למולר: מוצרי יופלה פלוס מוס יושקו שוב

במסגרת השינויים הצפויים יוקטנו אריזות המוצר וישתנו חלק מהטעמים. בתנובה טוענים: "הטעמים מוגדרים מראש כמתחלפים. גודל האריזה הנוכחית הותאם לחורף"

10.04.2008, 09:40 | אורנה יפת

אחרי פסח, ארבעה חודשים בלבד לאחר השקת יופלה פלוס מוס, תצא תנובה בפעילות שיווקית נרחבת לכל מוצרי הסדרה. ביולי 2007 הושק יופלה מוס בשני טעמים: תות ופסיפלורה, ובדצמבר האחרון נוספו לסדרת המוצרים יופלה פלוס מוס וניל שלושה טעמים: תות, פירות יער ומנגו עם פסיפלורה. במסגרת הפעילות של החברה, שתתבצע בתחילת מאי, יוקטנו אריזות היופלה פלוס מוס, חלק מהטעמים הקיימים יירדו מהמדף והמוצרים יושקו בטעמים חדשים.

הקטנת האריזות של יופלה פלוס מוס מעלה את השאלה מדוע נדרש מהלך כזה ארבעה חודשים בלבד לאחר ההשקה. בתנובה אומרים כי השינוי הוא חלק מפעילות החברה לקראת הקיץ, וכי מהדורות מוגבלות מטבען מתחלפות. בנושא הקטנת האריזה של יופלה פלוס מוס מסבירים כי אריזת ה־170 מ"ל היתה מיועדת לעונת החורף ומחירה עמד על כ־5 שקלים. בעונת הקיץ היא יורדת מהמדף לטובת אריזה קטנה יותר, ובהתאם משתנה גם המחיר. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי יופלה מוס נפגע מהשקת מולר froop, שאף הוא כמו יופלה מוס, נכנס למשבצת של יוגורט עם קציפה.

כמו כן, ההשקה של מולר לוותה עד כה בקמפיין פרסום בעיתונות ובשילוט חוצות, ומרב הפעילות השיווקית נעשתה בנקודות המכירה, שם קיבלה טרה בלעדיות בפעילות קד"מ לסדרת מולר החדשה. פעילות זו פגעה בתנובה ובשטראוס, שלא יכלו לקדם את מוצריהן בתקופת ההשקה של מולר.

המתחרות של טרה התרעמו על הסדר הבלעדיות שהשיגה טרה עם רשתות השיווק, וכעת הן מתחילות להשיב מלחמה.

על פי נתוני נילסן (כספי), בפברואר 2008 החזיק מולר 18% מקטגוריית היוגורט עם פרי ויופלה מוס 5%, המהווים עשירית מנתח השוק של תנובה בקטגוריה זו (50%).

בענף טוענים כי המהלך של תנובה נועד לנצל את ההצלחה של מולר בקטגוריה, לכן החברה מרעננת ומשנה את המוצרים. "מבחינת הקציפה בגביעים המוצר של מולר טוב יותר, כי הוא מועבר בתוך קרטון ומגיע לחנויות בלי שינוי במרקם", אמר גורם בענף.

מתנובה נמסר בתגובה: "תחת המותג המוביל יופלה קיימים 48 מוצרים, מקצתם טעמים קבועים ורובם טעמים שמתחלפים מדי רבעון ומותאמים בין היתר לעונות השנה. הטעמים המתחלפים מוגדרים מראש כסדרות מוגבלות וכמהדורות מיוחדות. מדובר בפעילות שיווקית שוטפת שעליה אנו גאים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות