אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל שוקלת לפעול משפטית נגד דפי זהב צילום: אביגיל עוזי

גוגל שוקלת לפעול משפטית נגד דפי זהב

נציגת שירות של דפי זהב סיפרה ללקוחות שרכשה תוצאות חיפוש של מילים אטרקטיביות בגוגל - והציעה להם לפרסם שם. דפי זהב: מדובר בטעות הבנה של נציגת השירות. גוגל: זאת הונאה

15.04.2008, 09:27 | עידו קינן

גוגל שוקלת לפעול משפטית נגד דפי זהב, בעקבות דברים של נציגת לקוחות של דפי זהב שטענה בפני לקוח החברה כי תוצאות במיקומים גבוהים במנוע החיפוש נרכשו על ידי דפי זהב ומוצעות ללקוחות בעבור פרסום עסקיהם.

גוגל שומרת על הפרדה מוחלטת בין תוצאות מנוע החיפוש הפופולרי שלה לבין הקישורים הממומנים שנמכרים למפרסמים ומסומנים בבירור כפרסומת.

בהקלטת שיחה שפורסמה באתר חברת SEOweb, העוסקת באופטימיזציה (שיפור דירוג אתרים במנועי חיפוש), נשמעת נציגת מכירות של דפי זהב מספרת ללקוח שהחברה רכשה את המקום הראשון בתוצאות חיפוש המחרוזת "דיור מוגן" בגוגל. מדובר בתוצאות "האורגניות" שעולות בחיפוש רגיל במרכז העמוד, ולא בתיבת הקישורים הממומנים, הופיעים בצד העמוד ומיועדת למפרסמים.

כשהלקוח ביקש הבהרות, הנציגה נשמעת אומרת את הדברים הבאים: "דפי זהב רכשה בגוגל את המקום הראשון אחרי הממומנים, אנחנו קנינו את זה בכסף". דפי זהב אכן מופיעה בתוצאה הראשונה בחיפוש זה, אולם הדבר נעשה באמצעות אופטימיזציה (SEO), ולא באמצעות תשלום לגוגל.

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל. "מודעות ותוצאות חיפוש אינן קשורות", צילום: אביגיל עוזי מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל. "מודעות ותוצאות חיפוש אינן קשורות" | צילום: אביגיל עוזי מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל. "מודעות ותוצאות חיפוש אינן קשורות", צילום: אביגיל עוזי

"גוגל מקפידה לשמור על הפרדה כמעט סטרילית בין חטיבת הקישורים הממומנים שלה לבין חטיבת החיפוש האורגני", אומר אורי ברייטמן, עורך הבלוג "חופש החיפוש" העוסק במנועי חיפוש. "הטענה של דפי זהב היא טענה חמורה ושקרית, שעומדת בניגוד למדיניות המוצהרת של גוגל מאז ומעולם. הטענה מצליחה להתל באנשים שלא מכירים את המדיניות של גוגל, אבל פוגעת אנושות במוניטין של גוגל ישראל".

 תגובת דפי זהב: "נציגת המכירות המוזכרת בהקלטה טעתה בהבנתה את עולם מנועי החיפוש, לכן כל העניין הוא רוב מהומה על לא מאומה".

מגוגל נמסר בתגובה: "תוצאות החיפוש של גוגל אובייקטיביות ואוטומטיות. בני אדם לא מתערבים בהן, ואי אפשר לקנות או למכור אותן. כל חברה שמתיימרת למכור לינקים או מיקומים בתוצאות החיפוש האורגניות מבצעת הונאה של הציבור. מודעות ותוצאות חיפוש לא קשורות בשום דרך, ויש לנו צוותים נפרדים לגמרי שעובדים עליהן כדי שלא תהיה התנגשות. עניין דפי זהב נמצא בבדיקת המחלקה המשפטית של גוגל".

תגיות