אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטחינה הגולמית מתייקרת ב-20% צילום: מיכאל קרמר

הטחינה הגולמית מתייקרת ב-20%

השומשום, המיובא בעיקר מאתיופיה, התייקר באופן ניכר בחצי השנה החולפת. מחירי הטחינה הגולמית והחלבה יעלו בימים הקרובים, אך הסלטים המוכנים לא צפויים להתייקר

27.04.2008, 09:00 | אורנה יפת
בצד עליית המחירים של מוצרי יסוד כגון חיטה, תירס, קמח, שמן וסוכר, התייקר גם השומשום באופן ניכר בחצי השנה החולפת. שומשום הוא מוצר בסיס שממנו מייצרים טחינה, חלבה וחומוס (חומוס איכותי מכיל לפחות 30% טחינה).

בימים הקרובים יעלה מחיר הטחינה הגולמית הנמכרת ברשתות השיווק בכ-20%, והחלבה תתייקר בכ-10%–15%. יצרני הטחינה מסבירים שאינם יכולים לספוג עוד את התייקרות השומשום, המיובא בעיקר מאתיופיה. "טונה טחינה גולמית, שעלתה 1,350 דולר ב-2007, עולה כיום 2,100 דולר", אומר מישל בן וייס, מנכ"ל חטיבת בריאות בקבוצת שטראוס.

עם זאת, מחירם של הסלטים המוכנים אינו אמור לעלות בזמן הקרוב. שתי היצרניות הגדולות, שטראוס יצרנית אחלה ואסם יצרנית צבר, המחזיקות ביותר מ-70% מהשוק, כבר העלו מחירים בין ינואר למרץ בשל התייקרות חומרי הגלם. עוד סיבה היא המבצעים שבהם יוצאות החברות ביום העצמאות. גביע חומוס נמכר בשנים האחרונות בעשרה שקלים, והחברות נזהרות לא לשנות את הסטטוס קוו.

"קשה לראות איך אסם ושטראוס יספגו עלייה של 15%–20% במחירים", אומר רותם שגב, מנהל שיווק טחינת הנסיך. "השומשום הוא המוצר שהתייקר הכי הרבה בחצי שנה האחרונה לעומת מוצרים אחרים. לפני החגים קשה לצרכנים להתמודד עם התייקרות מוצרים, וגם רשתות השיווק בולמות את העליות. אבל אחרי פסח לא יהיה מנוס ואנחנו נייקר את הטחינה הגולמית".

יוסי לוי, מנהל שיווק בחברת רושדי, יצרנית טחינה בראכה, אומר: "אנחנו לא יכולים לספוג יותר את עליות המחירים. אחרי החגים אנחנו מחויבים לייקר את הטחינה הגולמית, אחרת לא נוכל להמשיך לייצר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות