אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
70% משולחי SMS לא יודעים עבור מה הם מחויבים צילום: גלעד קוולרצ'יק

70% משולחי SMS לא יודעים עבור מה הם מחויבים

מרבית הצרכנים לא יודעים כי כאשר הם שולחים SMS שאורכו מעל 70 תווים, הם מחויבים על יותר מהודעה אחת

28.04.2008, 12:54 | אורנה יפת

חברות הסלולר דיווחו כי במהלך חול המועד פסח נשלחו יותר מ-40 מיליון הודעות SMS (מיסרון). אולם מתברר כי מרבית השולחים אינם יודעים כמה ישלמו משום שאינם יודעים עבור מה הם מחויבים.

מבדיקה שביצעה המועצה לצרכנות באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה עולה כי 70% מהצרכנים אינם יודעים כי כאשר הם שולחים הודעת טקסט שאורכה יותר מ-70 תווים בעברית, ערבית או רוסית (או 160 באנגלית), הם מחויבים על יותר מהודעה אחת.

המועצה בדקה עד כמה הצרכן הישראלי מודע לחיובים עבור הודעות SMS בחשבון הסלולר שלו, ואם יש לו כוונות לשנות דפוסי השימוש. מתברר כי מרבית המשתמשים אינם יודעים כי כל רווח או פסיק מחושבים על ידי חברות הסלולר כאותיות רגילות.

לשאלה אם היית יודע שבשליחת הודעת טקסט ארוכה אתה מחויב ביותר מהודעה אחת, ענו 40% כי היו מקצרים את ההודעות ו-56.6% שהם גורמים לילדיהם לקצר את ההודעות.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, אהוד פלג: "בגלל מתכונתם המסורבלת של חוזים אלה, אין פלא כי הצרכנים אינם קוראים ואינם מבינים את המידע".

בעקבות הסקר בפלאפון מבהירים כי לקוחות החברה יכולים לשלוח SMS המכיל עד 126 תווים בהודעה אחת וגם אם ההודעה מתפצלת לשתי הודעות כאשר היא מגיעה לרשת אחרת לקוח פלאפון עדיין יחוייב בעלות הודעה אחת בלבד.

תגיות