אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לבייב ואריסון יתמודדו על סלילת כבישים בקזחסטן ב-4.5 מיליארד דולר צילום: גלעד קוולרציק

לבייב ואריסון יתמודדו על סלילת כבישים בקזחסטן ב-4.5 מיליארד דולר

ל"כלכליסט" נודע כי דניה סיבוס וסולל בונה יתמודדו במכרז לסלילת תשתית של כבישי אגרה. סוכנות הידיעות בלומברג פרסמה אתמול כי ממשלת קזחסטן החליטה לחפש משקיעים לסלילת כבישים באורך 1,000 ק"מ. הממשלה מנהלת מגעים עם משקיעים מסין, מדרום קוריאה, מישראל ומהונגריה

30.04.2008, 09:05 | גולן חזני

דניה סיבוס, שבשליטת לב לבייב, וסולל בונה, שבשליטת שרי אריסון, צפויות להתמודד במכרז ענק של ממשלת קזחסטן לסלילת תשתית של כבישי אגרה במדינה בהיקף כולל של 4.5 מיליארד דולר.

סוכנות הידיעות בלומברג פרסמה אתמול כי ממשלת קזחסטן החליטה לחפש משקיעים לסלילת כבישים באורך 1,000 ק"מ. על פי הפרסום מנהלת הממשלה מגעים עם משקיעים מסין, מדרום קוריאה, מישראל ומהונגריה.

לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, משמש כקונסול כבוד של קזחסטן בארץ ובחברות הפרטיות שלו כבר ביצע מספר עסקאות נדל"ן גדולות בקזחסטן.

המכרז הבינלאומי עליו הודיע משרד התחבורה של קזחסטן כולל סלילת חמישה כבישי אגרה שעבודות ההקמה שלהם יחלו בינואר 2009. קזחסטן, הגובלת ברוסיה, בסין ובים הכספי, היא המדינה התשיעית בשטחה בעולם - 2.7 מיליון קמ"ר. מאז 2000 נרשם במדינה מדי שנה גידול שנתי של 10% בתוצר הלאומי הגולמי, בעיקר בשל מחירי הנפט והמתכות. בין הכבישים המתוכננים כביש בין הבירה אסטנה ודרום מזרח המדינה והעיר קרגנדה ושני כבישי טבעת שיקיפו את הבירה הפיננסית, אלמטי. בנוסף מתכננת הממשלה שידרוג כבישים באורך של 2,552 ק"מ.

תגיות