אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מציעה שירות פרסומות גם בטלוויזיה צילום: צביקה טישלר

גוגל מציעה שירות פרסומות גם בטלוויזיה

מפרסמים בארצות הברית המשתמשים בשירות אדוורדס יכולים לפרסם גם בערוצי טלוויזיה. השירות מוגבל לצופים בערוצי הלווין

04.05.2008, 13:37 | "כלכליסט"
גוגל הודיעה בסוף השבוע על השקת שירות פרסומות בטלוויזיה. מפרסמים מארצות הברית המשתמשים בשירות AdWords של גוגל יוכלו לפרסם בערוצי טלוויזיה ולקבוע מחיר לפרסומות לפי זמן השידור, ערוץ השידור, חשיפה גיאוגרפית ונתונים דמוגרפים של הצופים בערוצים.

גוגל הפעילה את שירות הפרסום בטלוויזיה לקבוצה מצומצמת של מפרסמים מיוני 2007, וכעת פחתה את השירות לכל המפרסמים בארצות הברית.

הפרסומות יופיעו ברשתות טלוויזיה בארצות הברית בלבד, ורק ללקוחות הצופים בטלוויזיה באמצעות לווין, ולא לצופי הכבלים. באמצעות התקנת תוכנה של גוגל על ממירי הלוויין, גוגל יכולה לספק למפרסמים גם מידע על מספר הצופים שנחשפו לפרסומות, ועל נקודת הזמן בפרסומת שבה הפסיקו הצופים את הצפייה ועברו לצפות בערוץ אחר.

חברות הכבלים בארה"ב סירבו לאפשר לגוגל להתקין תוכנה למעקב אחר הצופים בממירים שלהן. במרץ דיווח "הניו יורק טיימס" כי שש חברות הכבלים הגדולות בארה"ב ישקיעו כ-150 מיליון דולר בהקמת מערכת לשיווק פרסומות מותאמות לצופים באמצעות ממירי הכבלים.

השירות של גוגל יתחרה בחברות הכבלים ובחברות כמו ספוט ראנר (Spot Runner), המוכרת למפרסמים זמני שידור של פרסומות טלוויזיה בחברות הכבלים וחברות הטלוויזיה המקומיות בארה"ב. לפני כחודש אמר מנכ"ל ספוט ראנר, ניק גרוף, לטק-קראנץ' כי גוגל לא מוכרת פרסומות מותאמות לצופים. לדבריו, גוגל "מוכרת פרסומות בתפוצה כלל-ארצית באמצעות חברות קטנות הפועלות בלווין". גרוף העריך שגוגל צפויה לפעול באגרסיביות גדולה יותר בעתיד.

תגיות