אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אסם מכוונת לשוק האמריקאי

אסם מכוונת לשוק האמריקאי

המשנה למנכ"ל עומרי לוטן יעמוד בראש חטיבה חדשה שתרחיב את הפעילות בארצות הברית

13.05.2008, 09:35 | גלי ברגר

אסם מתכוונת להרחיב את פעילותה בחו"ל באמצעות מוצרי טבעול וצבר ומבצעת שינוי ארגוני שיסייע לה להתרחב בשוק הבינלאומי ולחדור לשוק האמריקאי.

לשם כך הודיעה החברה על שינוי ארגוני שכולל הקמת חטיבה למזון מוכן בראשה יעמוד עמרי לוטן, המשנה למנכ"ל אסם. לוטן היה מנכ"ל טבעול במשך שבע שנים ועזב את החברה לטובת ניהול חברת ציוד ההשקייה פלסטרו גבת. לאחר כשנה הוא חזר לאסם כמשנה למנכ"ל וכעת מקבל מי שנחשב לבן טיפוחיו של מנכ"ל אסם גזי קפלן והמועמד לרשת את מקומו, תוכן לתפקיד.

חטיבת המזון המוכן, בראשותו של עמרי לוטן, תכלול את פעילות טבעול ,צבר ובונז'ור בישראל ומחוצה לה. "המטרה היא לבסס את ההתרחבות של צבר באירופה על התשתית שכבר יצרנו שם לטבעול" הסביר לוטן. טבעול פועלת בהולנד, בלגיה, איטליה, שוודיה וגרמניה והיא מובילה את שוק תחליפי הבשר במרבית המדינות בהן היא פועלת. מנכ"לית טבעול אירופה, קריסטין קלאסנס תהיה אחראית על חדירת צבר לשוק האירופי.

לוטן מתכנן גם לפרוץ לשוק האמריקאי באמצעות שני המותגים שמתאימים לטרנד הבריאות שם. שטראוס כבר פועלת בארצות הברית באמצעות המותג SABRA שמחציתו נמכר באחרונה לענקית המזון פפסיקו. "זה שוק צומח ויש מקום לכולם שם", אמר לוטן. לדבריו, הוא מקווה לבצע את החדירה לשוק האמריקאי באמצעות מיזוגים ורכישות "את טבעול הקמנו באירופה בידיים כיוון שהשוק לא היה קיים. אני מעדיף לפעול באמצעות רכישות, למרות שאני פתוח לכל אסטרטגיה".

שינוי ארגוני נוסף שמבצעת אסם הוא הפיכת החטיבה המקצועית לחברה עצמאית בראשה יעמוד קרלו צ'יפיאלו, איש נסטלה. החטיבה תדווח ישירות למנכ"ל ולא לאסם סחר כפי שהיה עד היום.

 

באסם רואים את השוק המוסדי – מסעדות, בתי מלון ועוד כאחד ממנועי המחיה של הקבוצה. אמנם לא מדובר בשוק גדול במיוחד, אך זהו אחד השווקים הצומחים ביותר עם המעבר של יותר ויותר אנשים לאכול בחוץ.

תגיות