אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעלי ויקטוריה'ס סיקרט: "מוכנים להיכנס לישראל, אך השוק המקומי לא בשל" צילום: אוראל כהן

בעלי ויקטוריה'ס סיקרט: "מוכנים להיכנס לישראל, אך השוק המקומי לא בשל"

האיש מאחורי חברת ההלבשה התחתונה בראיון בלעדי ל"כלכליסט"; לס וקסנר, הבעלים של תאגיד לימיטד ברנדס, מסמן את השווקים שמחוץ לארה"ב כיעד הבא. לישראל הוא לא מתכוון להגיע בקרוב

15.05.2008, 09:12 | חגי לוי
"הסביבה העסקית של עולם הקמעונאות כיום בצפון אמריקה מאתגרת", אמר לס וקסנר, הבעלים והמייסד של תאגיד לימיטד ברנדס, הכולל את מותג ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט, בריאיון בלעדי ל"כלכליסט". כשהתבקש להגדיר את מצבו של השוק בארצות הברית, הוא הפטיר מילה אחת: "גרוע".

את הדברים אמר וקסנר בסיומו של פאנל בנושא טיפוח מנהיגות המחר, שנערך אתמול בוועידת הנשיאים בירושלים. וקסנר שומר על קשר עם ישראל ומשקיע בטיפוח מנהיגות יהודית בארה"ב. לצדו של וקסר בפאנל נאמו גם חבר ועדת וינוגרד יחזקאל דרור, וכן כמה אנשי אקדמיה.

בשבוע שעבר פרסמה לימיטד ברנדס שמכירות אפריל ירדו ב־5%, והמכירות בשלושת החודשים האחרונים ירדו ב־8%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

וקסנר אישר שבדומה לרשתות אופנה אמריקאיות אחרות, לימיטד ברנדס עומדת לפנות לשווקים בינלאומיים חדשים. "אחת המטרות שהצבתי לעצמי ב־12–24 החודשים הקרובים היא לבסס את מעמדה מחוץ לצפון אמריקה", גילה וקסנר. "לשם כך גייסתי לחברה כמה מנהלים עם ניסיון בינלאומי".

האם ישראל על הכוונת שלך?

"בהחלט כן".

האם זה אומר שנראה בשנתיים הקרובות חנות ויקטוריה'ס סיקרט בישראל?

"עדיין מוקדם לדעת. יש שני פרמטרים עיקריים בכניסה לשווקים חדשים: המוכנות של המותג והמוכנות של השוק המקומי. אני יכול להגיד לך שמבחינתנו — אנחנו מוכנים. לגבי מוכנות השוק המקומי במדינות שונות — את זה בדיוק אנחנו בודקים עכשיו".

וקסנר הדגיש שאף שחנויות ויקטוריה'ס סיקרט פועלות בעיקר בשוק האמריקאי, רשת הלבשה נוספת שרכשה לימיטד ברנדס באחרונה, לה סנזה, כבר פועלת בישראל.

במהלך הפאנל עצמו הדגיש וקסנר את חשיבותם של מנטורים ודמויות של מנהיגים בהתוויית מסלול מנהיגותי. "מנהיגות אינה רק תכונה של אדם זה או אחר, היא גם מושג קיבוצי, של ארגונים וחברות שלמות, המשקף את הלך הרוח והבסיס המוסרי של החברה", טען וקסנר. "מנהיגות היא היכולת להביא אנשים למקום שהם לא חלמו בכלל שקיים. איננו יוצרים מנהיגים, אבל אנחנו כן יכולים לטפח אווירה שמעודדת מנהיגות, ובתקופה הזו במיוחד יש לנו צורך עמוק במנהיגים".

וקסנר סיים את הריאיון בנימה אישית. "כשהייתי צעיר, לא ידעתי כמה אינני יודע. רציתי להיות נשר עוד לפני שבכלל ידעתי לעוף. אני זוכר את עצמי בגיל 35 מסתכל על כל אפורי השיער בחדר, בטוח שאני מבין את הדברים יותר מהם. רק עם הזמן ראיתי שבעצם היה לי יותר מה ללמוד מאשר ללמד — וגם זו, בעצם, תכונה שמנהיג צריך".

בפאנל השתתפו כמה אישים מעולם העסקים, שהבולטים שבהם הם שרי אריסון ועמי גניגר, הבעלים של תיא תקשורת. לגניגר עצמו היכרות ארוכת שנים עם וקסנר: הוא היה עורך הדין שייצג אותו לפני כ־20 שנה, כשעוד התגורר בניו יורק.

בסיום הפאנל עלו כמה צופים לבמה להתחכך בנואמים.

יחזקאל דרור משך את רוב תשומת הלב של הקהל, אבל שרי אריסון ניגשה מיד להסתודד עם וקסנר. לבמה עלתה גם נועה מימן, דוגמנית ובתו של איש העסקים יוסי מימן, שהחליפה כרטיסים עם וקסנר.

תגיות