אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מארקס אנד ספנסר: העסקים במגמה מעורבת צילום: בלומברג

מארקס אנד ספנסר: העסקים במגמה מעורבת

קמעונאית הביגוד הגדולה בבריטניה דיווחה על האטה בצמיחה במחצית השנייה של 2007. תתחיל למכור מוצרי מזון של חברות אחרות, לאחר שעד כה מכרה רק את המותג שלה

20.05.2008, 20:41 | בלומברג

מארקס אנד ספנסר, קמעונאית הביגוד הגדולה בבריטניה, דיווחה על האטה ברווחים במחצית השנייה של שנת 2007, קיצצה בבונוסים של העובדים וצופה "תנאים קשים", עם הירידה בצריכה. ההכנסה נטו עלתה ב-13% ל-428.5 מיליון ליש"ט בששת החודשים שהסתיימו ב־31 במרץ, כך לפי דו"ח שנתי שפירסמה אתמול החברה, שבסיסה בלונדון.

הרווח הנקי השנתי עלה ב-25%, ל-821.7 מיליון ליש"ט בעקבות עליה במכירות ורווחים על מכירות נכסים, בהיקף 27 מיליון ליש"ט.

מניית מארקס אנד ספנסר ירדה ב-3.8% עם פתיחת המסחר בלונדון, לאחר שמנכ"ל החברה סטיוארט רוז מסר כי עד כה השנה העסקים נמצאים במגמה "מעורבת" עם ביטחון צרכנים נמוך יותר. מארקס אנד ספנסר עיצבה מחדש כ-75% מהסניפים שלה כדי למשוך לקוחות בעקבות העלייה ביוקר המחיה.

הקמעונאית, אשר מכרה עד כה רק את מותג המזון שלה, מסרה אתמול כי תתחיל במכירות ניסיוניות של כ-350 מוצרים, כולל קטשטופ של היינץ וממרח מרמייט, ב-19 סניפים בצפון-מזרח אנגליה.

רוז צמצם את סכום הבונוסים לעובדי החנות ביותר ממחצית, ל-12.8 מיליון ליש"ט. "ללא תשלום בונוסים השנה היתה הבקרה על ההוצאות גורם חשוב בתוצאות החיוביות", מסר צ'ארלס ניקולס, אנליסט בלנדסבנקי בלונדון. "התחזית לרווח בחברה עגומה", הוסיף ניקולס, המדרג את מניות החברה. לפי רוז, המכירות החודש נמצאות במגמה של שיפור, לאחר שתנאי מזג אוויר סוערים גרמו ל"מצב קשה" בחודש אפריל.

מחזור המכירות של אגפי הביגוד והאביזרים לבית ירד ברבעון הרביעי ב־3.1% בחנויות הפתוחות שנה אחת לפחות. מכירות המזון ירדו ב־0.5% לעומת תחזיות של 1%. המכירות הבינלאומיות ברשת עלו ב־17% ל־712.9 מיליון ליש"ט בשנה. מארקס אנד ספנסר מתכננת להשקיע עתה בשווקים מתפתחים, כמו מזרח אירופה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות