אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גלריה מקוונת: לקנות תמונות בלי לצאת מהבית צילום: בלומברג

גלריה מקוונת: לקנות תמונות בלי לצאת מהבית

חודשיים של עבודה ומיליון שקל נדרשו לאמיר אלון כדי להקים את מסגרת, אתר אינטרנט שהוא למעשה גלריית אמנות שבה יותר מ־25 אלף תמונות המוצעות למכירה. אלון מדווח על 200 אלף גולשים מדי חודש, וכבר בונה על יציאה לחו"ל

25.05.2008, 11:34 | נעה גרטי

מי לא חולם להציג את עבודות האמנות שלו, אפילו אלו מכיתה ו', בתערוכה מכובדת ובגלריה המוקדשת רק לו? אמיר אלון (35) החיפאי חש את הצורך הזה על בשרו. כצלם חובב הוא חיפש קירות לבנים וצחיחים שאת צימאונם ירווה ביצירותיו. אלון, שנתקל במבוי סתום, לא התבלבל ולפני כשנתיים וחצי הקים גלריה שבה הקירות אף פעם לא נגמרים ודלתה פתוחה לכולם.

מדובר באתר האינטרנט מסגרת (www.misgeret.co.il), המציג יותר מ־25 אלף תמונות למכירה. עם יוצרי העבודות נמנים כ־300 אמנים ישראלים - צלמים, ציירים ומעצבים גרפיים - אשר לכל אחד מהם אתר פרטי בתוך "מסגרת" שבו הם מציגים את עבודותיהם ובו הם יכולים לקבל תגובות מן הלקוחות. לצד האמנות הישראלית ניתן למצוא באתר גם מחלקת הדפסים ופוסטרים של רפרודוקציות של אמנים מפורסמים בעולם, וישנה גם המחלקה הפרטית שבה יכול לקוח להעלות לאתר את תמונותיו אשר צילם למען יודפסו וימוסגרו כראות עיניו.

אמנות בהתאמה אישית

אלון מכיר את עולם האינטרנט היטב עוד מהג'וב הקודם כמנכ"ל קורל־תק, החברה אשר הולידה את אתר יד2, ועל כן כיוון את אתרו להיות ידידותי במיוחד למשתמש. "לאנשים יש רתיעה גדולה מקניית אמנות באינטרנט, ולכן אנו מאפשרים באתר כמעט לגעת בחומר. הגולש בוחר תמונה שהוא אוהב, את הגודל הרצוי לו, את סוג המסגרת והצבע, את הפספרטו, ואפילו קיימת אופציה המדמה כיצד תיראה התמונה על צבע הקיר בבית שלו ואת קנה המידה של התמונה לעומת רהיטים בסלון".

את התמונה שנבחרה אפשר להדפיס על מגוון חומרים: נייר צילום, קנבס וקאפה, שטיחים, בדים ועץ. מחיר תמונה ממוצעת הוא כ־300 שקל, ומובן שהמחיר משתנה בהתאם לגודל, לחומר ולמסגור. התמונה המוכנה נשלחת על ידי שליח אל בית הלקוח, ואפשר גם לקחת אותה משתי נקודות איסוף בתל אביב או בחיפה.

"לרוב האנשים אין זמן ללכת לקנות תמונות, ובגלריה ליד הבית המבחר אינו גדול. אבל הופתעתי לגלות שרוב האנשים גולשים באתר ממקום העבודה, ולרוב בימי ראשון, אך יש גם מי שקונה בשקט ב־22:00 בלילה. הגולשים מדפדפים ושומרים תמונות מועדפות ב'תיק האישי' (מעין wish list) באתר, לוקח להם כשבוע להתלבט, ואחר כך הם מחליטים מה לקנות", אומר אלון.

המסגרת העסקית

עם השקעה אישית של כמיליון שקל בפיתוח ובהקמה ועבודה שארכה כחודשיים עד עליית האתר לאוויר, אלון יצא לדרך. "אני נראה צעיר, אך אני בעל ניסיון רב, כי באתי מהתחום העסקי ואני יזם בנשמה". את התוכנית העסקית הוא בנה ומימש בעצמו, והוא המשקיע היחידי, ועל כן מחזיק ב־100% ממסגרת.

"המודל העסקי בנוי על עמלות ההפקה של ההדפסות. האמנים מקבלים תגמולים פר מכירה לפי הסכם שהם חותמים עם האתר. קובצי העבודות המקוריים נשמרים אצלנו ומשמשים להדפסה, והתמונות המוצגות באתר מוגנות מבחינת זכויות יוצרים על ידי חותמת מים. כל הזמנה מופיעה אוטומטית באתר האמן, והוא מקבל צ'ק בסוף החודש על תמלוגיו".

"מדי חודש נכנסים כ־200 אלף גולשים ונמכרות מאות תמונות. אנחנו נוהגים לעדכן ולהוסיף פיצ'רים חדשים לאתר כמו הדפסה על חומר חדש. אנו מקפידים על איכות החומרים שאיתם אנו עובדים ומייבאים את הבדים מאירופה - ולא מסין או קוריאה - והם עומדים בתווי תקן מחמירים", אומר אלון ומוסיף, "אני שומע תלונות מלקוחות של מקורות אחרים הטוענים שצבע התמונה דהה בתוך חצי שנה; זה לא ייתכן עם חומרים איכותיים".

לדברי אלון, האתר ראה רווחים מיומו הראשון, אך הוא כבר מסתכל מחוץ למסגרת ומספר כי הוא מצוי במו"מ עם גורמים מחו"ל לגבי שיתוף פעולה בכמה שפות. "היתרון שלנו הוא שאנו מציעים אמנות ישראלית, וזה דבר מאוד עוצמתי בחו"ל, יש לזה ביקוש רב", הוא אומר. "אנו צפויים להכניס גם את תחום היודאיקה, שלבטח יקצור הצלחה, וגם להתרחב לענף עיצוב הבית באמצעות מעצבים ישראלים". והאקזיט? "האקזיט יגיע, עוד יקנו אותנו ב־20 מיליון דולר. זה יקרה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות