אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שלמור: "ענף הפרסום יצא מבואס מקקטוס הזהב" צילום: אוראל כהן

שלמור: "ענף הפרסום יצא מבואס מקקטוס הזהב"

למרות שמשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי זכה במקום השני בין המשרדים, בעליו מותחים ביקורת על זכייתן של עבודות "איזוטריות" בפרסים. יאיר גלר, יו"ר איגוד חברות הפרסום: "בתחרות זכו עבודות איכותיות"

27.05.2008, 07:17 | מיטל זדה

"ענף הפרסום הישראלי יצא אתמול מבואס מהתחרות" כך אומר ל"כלכליסט" רמי שלמור, מבעלי משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי, בבוקר שאחרי תחרות הפרסום קקטוס הזהב.

דבריו של שלמור מצטרפים לתחושתם של גורמים בענף על החמצה מסויימת, וזאת לאחר שלא מעט קטגוריות נותרו ללא זוכה במקום הראשון וקקטוסים מוזהבים נותרו יתומים. עם זאת, לכולם ברור כי מדובר בתחילתו של שינוי מבורך. "משרדי הפרסום ומנהלי הקריאיטיב באו לחגוג אתמול, אבל השיפוט שלא העניק מדליות בהרבה קטגוריות בעצם קבע שהייתה שנה בינונית", מסביר שלמור.

שלמור, שזכה במקום השני בקרב משרדי הפרסום, מסביר כי הוא מרוצה מהישגי המשרד, אך אינו מבין כיצג לא מעט עבודות "איזוטריות", כהגדרתו, זכו במדליות. "היו עבודות שמעולם לא נתקלתי בהן. אני לא חושב שהתחרות צריכה להפוך לתחרות דג הזהב, שם יוצרים מודעות רק לצורך התחרות", אמר.

אמיר גיא, מנכ"ל משותף של אדלר חומסקי, אשר דורג רביעי בין המשרדים, מציין את האווירה החיובית בתחרות לעומת שנים קודמות. "בשנה הבאה הייתי רוצה לראות יותר מדליות מחולקות, שיעידו על השיפור בקריאייטיב וגם יותר נוכחות של משרדים קטנים ובינוניים. צריך גם למצוא דרך לשלב את המפרסמים".

דיויד אדלשטיין, משנה למנכ"ל באומן בר ריבנאי, שזכה בפרס הגרנד קקטוס בטלוויזיה, סבור כי התחרות נחלה הצלחה. לדבריו, מנהלי הקריאייטיב הצביעו כנגד המגמה של שימוש בסלב, "וגאידמאק שילם את המחיר על כך". אדלשטיין היה מי שעמד מאחורי ליהוק גאידמק לפלאפון.

קובי ברקי, סמנכ"ל המשרד שמעוני פינקלשטיין, שהצליח להתברג למקום השישי, ייצג את המשרדים הקטנים: "ללא ספק יש משקל למשרדים הגדולים, שיכולים לשלוח מסה של עבודות. זה לא סותר את העובדה שרעיון אחד חכם יכול להביא מדלייה, גם אם הוא מגיע ממשרד קטן".

מיכל המאירי, מנכ"ל גיתם BBDO, שהייתה מחלוצות המאבק נגד הפורמט הישן של התחרות, הייתה גאה בהישגי המשרד שדורג חמישי. "אתמול הוכחנו לענף שהיה צורך בשינוי. אולי היו עבודות של המשרד שחשבתי שהיו צריכות לזכות ולא זכו, אבל, כפי שנאמר בטקס, לא הייתה זכייה אחת שלא הייתה ראוייה לכך".

יאיר גלר, מבעלי גלר נסיס ויו"ר איגוד חברות הפרסום, נשאר אופטימי. "אני מכיר את הכותרות שמגיעות תמיד ביום שאחרי התחרות, ואומרות שהמשרדים הגדולים זכו במרבית הפרסים. אבל עבודות איכותיות זכו בתחרות, וזו האינדיקציה גם למשרדים הקטנים, שאפשר לשלוח עבודה אחת מדהימה ולזכות בה", אומר גלר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות