אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טרנסטק לא מצליחה להימכר ב־5 מיליון דולר צילום: אביגיל עוזי

טרנסטק לא מצליחה להימכר ב־5 מיליון דולר

ההבטחה הגדולה של דני גולדשטיין מתפוגגת; נגד החברה הוצא צו הקפאת הליכים. המנכ"ל חגי כץ: "חברת קופר האמריקאית רוצה לקנות את הפעילות מבלי שמוטלות עליה מגבלות"

26.05.2008, 20:09 | שי אספריל

לפני שמונה וחצי שנים, יומיים לפני חגיגות המילניום, אמר דני גולדשטיין, יו"ר חברת האחזקות פורמולה ויז'ן, בראיון: "את חברות הטכנולוגיה ניתן לחלק לשני סוגים. יש חברות שפיתחו טכנולוגיה שלוקח זמן לפתח אותה ורף הכניסה שלה הוא גבוה, למשל חברה כמו טרנסטק, ויש חברות שהילד של השכן יכול לפתח בתוך שלושה חודשים. אני מאמין בסוג הראשון. אלה חברות שיהיה להן מה לומר והן ינסקו לערכי שוק גבוהים".

כיום טרנסטק המוחזקת בשיעור של כ־20% על ידי פורמולה ויז'ן עולה לכותרות בהקשרים פחות אופטימיים. החברה המפתחת מערכות לבקרת תאורה ותנועה במסלולי שדות תעופה נקלעה לקשיים כלכליים, עד אשר בחודשים האחרונים פוטרו כ־50% מעובדיה בארץ.

טרנסטק חיפשה החל מנובמבר קונה לתחום בקרת התאורה שלה. חברת קופר הציעה לקנות פעילות זו תמורת כ־5 מיליון דולר, אולם תביעה שהגיש אחד מעובדי טרנסטק לשעבר הביאה לכך שבית הדין לעבודה אסר על הוצאת הקניין הרוחני מהחברה, וכן הטיל עיקול על כמיליון שקל מהכספים שתקבל מביצוע העסקה. "התביעה קיררה את קופר, אשר רוצה לקנות פעילות מבלי שמוטלות עליה מגבלות", הסביר חגי כץ, מנכ"ל טרנסטק. בשל כך ביקשה טרנסטק, עם החברה־בת שלה הידרוקום, צו שיקפיא כל הליך משפטי נגדה ויאפשר להוציא אל הפועל את עסקת המכירה. אתמול נענה בית המשפט והאריך את צו הקפאת ההליכים עד ל־15 ביולי 2008.

כץ מסר כי הוא מקווה שההליך יאפשר לחברה למכור את פעילות התאורה לקופר ללא בעיות, ובכך לשלם לנושים את שמגיע להם. כמו כן הוסיף כץ כי החברה מעוניינת למכור את חטיבת בקרת התנועה שלה, חטיבה אשר לפני מספר שבועות פוטרו ממנה כ־30 עובדים, אשר מהווים כ־95% ממצבת העובדים בה.

טרנסטק ידעה ימים יפים בעבר, כאשר עם לקוחותיה ניתן למנות שדות תעופה מובילים בעולם כמו JFK פרנקפורט ובנגקוק. אולם בשנים האחרונות סובלת החברה מכך שתחום בקרת התנועה טרם ייצר הכנסות משמעותיות. לחברה תזרים מזומנים שלילי הנובע, בין היתר, מהשקעה מסיבית במחקר ופיתוח. בדו"ח השנתי האחרון של פורמולה ויז'ן נכתב כי אי־גיוס כספים נוספים מצד טרנסטק, אשר בשנתיים האחרונות גייסה כ־15 מיליון דולר מצד בעלי המניות שלה, עשוי להשפיע על המשך קיום החברה.

תגיות