אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת חממה נהנית מהבהלה לאורז צילום: בועז אופנהיים

חברת חממה נהנית מהבהלה לאורז

החברה הציגה הרבעון עלייה של כ-40% במכירות, אשר הסתכמו ב-109 מיליון שקל. הוצאות הנהלה עלו ל-2.7 מיליון שקל לעומת 1.3 מיליון שקל והרווח הנקי עלה בכ-130% והסתכם ב-7.4 מיליון שקל

27.05.2008, 15:13 | גלי ברגר

בהלת האורז במרץ האחרון אמנם עדיין לא ניכרת בדו"חות הכספיים של הרבעון הראשון, אך חברת חממה מאיר סחר, המייבאת ומשווקת כ-50 סוגי מוצרי מזון יבש ובהם אורז, נהנתה כבר ברבעון הראשון מעלייה של כ-40% במכירות, אשר הסתכמו ב-109 מיליון שקל. בדו"ח החברה נטען כי העלייה נובעת הן מגידול בכמויות הנמכרות והן מהתייקרות המחירים.

חממה לא משווקת את מוצריה לצרכנים הסופיים אלא לסיטונאים ולשוק המקצועי הכולל מסעדות, חברות קייטרינג ועוד – בסך הכל כ-400 לקוחות. לאחר תקופת המאזן עלו מחירי האורז, אחד ממוצרי הדגל של החברה בשיעור של כ-60%, והחברה ציינה כי ההתייקרות תטיב עם תוצאות החברה ותקבל ביטוי רק ברבעון הבא.

למרות ההתייקרות בתחילת השנה נהנתה החברה מעלייה של כ-50% ברווח הגולמי, כיוון הצטיידה במלאים לפני עליות המחיר. שיעור הרווח הגולמי עמד על כ-11% לעומת כ-10% ברבעון המקביל ב-2006.

הוצאות המכירה והשיווק נותרו ללא שינוי, שכן אין מדובר בחברה שמפרסמת או נוקטת פעיליות שיווק יוצאות דופן, אך הוצאות הנהלה וכלליות עלו ל-2.7 מיליון שקל לעומת 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בעקבות תוכנית תגמול עובדים. למרות זאת הרווח התפעולי עלה ב-40% ל-8.3 מיליון שקל, שהם 7.5% מהמכירות – שיעור דומה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של החברה עלה בכ-130% והסתכם ב-7.4 מיליון שקל, בין השאר הודות להכנסות מימון של 2 מיליון שקל לעומת הוצאה של 1.3 מיליון שקל ברבעון שעבר. 

תגיות