אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי לוי ניצח במלחמת העופות: המכירות ברבעון עלו ב-39% צילום: אלכס קולומיוסקי

רמי לוי ניצח במלחמת העופות: המכירות ברבעון עלו ב-39%

מכירות רשת השיווק הסתכמו ברבעון הראשון ב-217 מיליון שקלים. המכירות בחנויות זהות צמחו ב-17%. עם זאת, התייקרות חומרי הגלם והתחרות הקשה שחקו את שיעורי הרווח הגולמי והתפעולי. הרווח הנקי צמח ב-14% ל-9.5 מיליון שקלים

28.05.2008, 15:49 | גלי ברגר

רמי לוי, הבעלים ומנכ"ל שיווק השקמה עשה ברבעון הראשון של השנה בית ספר לשיווק לרבים: בינואר הוא פתח את סניף בזכיינות בצפון, הוריד את מחירי העוף וקיבל יחסי ציבור בהיקף שהיה עולה לו מיליוני דולרים, לו היה משקיע אותם בפרסום. למהלך הזה הייתה השפעה אדירה על מכירות שיווק השקמה שצמחו בכ-39% והסתכמו ב-217 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הנתון המעניין בו יכולים המתחרים רק לקנא הוא צמיחה של 17% בחנויות זהות (שופרסל צמחה ב-5.2%). הרשת מפעילה 12 סניפים, אחד מהם בזכיינות. יש לזכור כי מכירות הפסח ייכללו השנה רק ברבעון השני ואילו ב-2007 הן נכללו ברבעון הראשון – מה שמעיד על צמיחה מרשימה עוד יותר.

החברה דיווחה כי בכוונתה לפתוח עוד 4 סניפים במהלך 2008 וכי תוך 4 חודשים היא צפויה לפתוח חנות של 2,500 מ"ר בטבריה. מקומות נוספים על הכוונת של שיווק השקמה הם בנשר ובזכרון יעקב, כמו גם באזור התעשייה קריית אליעזר בנתניה – אזור בו יש תחרות קשה הין רשת ממן שבבעלות קו אופ ישראל, שופרסל דיל, שפע שוק, מגה ושופרסל ביג.

שיעור המכירות של ה"מותג", המותג הפרטי של הרשת הרביעית מסך מכירות הרשת עלה מ-3.9% ברבעון הראשון ל-4.6%. שיווק השקמה מחזיקה 20% מהחברה אשר מספקת את המותג.

עם זאת, החרפת התחרות והתייקרות חומרי הגלם נותנת את אותותיה בשיעורי הרווחיות: הרווח הגולמי אמנם עלה ב-39%, אך שיעורו מהמכירות נותר ללא שינוי לעומת רבעון קודם ועמד על 21.3% - נמוך בהרבה מזה של שופרסל, שהגיע הרבעון לשיא של 27%. בדו"חות מסבירה החברה כי רכשה סחורה לקראת הפסח בסוף הרבעון בתקופה בה התייקרה עלות המכר, והיא דחתה את העלאת המחירים בחנויות לאחרי פסח.

גם ברווח התפעולי נראתה שחיקה: ברבעון הראשון עמד שיעורו מההכנסות על 7.06% ובכל שנת 2007 כולה על 7.5%, ברבעון הראשון של 2008 ירד שיעורו ל-6.4%, למרות שאבסולוטית הוא עלה ב-27%. בדו"ח הסבירה החברה כי הירידה ברווח נובעת מעלייה של 43% בהוצאות השיווק בגין פתיחת סניפים חדשים.

הרווח הנקי של החברה צמח ב-14% ל-9.5 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת בגלל הוצאות המימון שהסתכמו במיליון שקל לעומת הכנסות מימון של 800 אלף שקל ברבעון המקביל.

קופת המזומנים של לוי תסייע בידו להמשיך ולהרחיב את הרשת: תזרים המזומנים מפעולות שוטפות עמד ברבעון הראשון על 30.7 מיליון שקל לעומת 13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תגיות