אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שבוע הספר: מוכרים גם במחירי הפסד צילום: חיים הורנשטיין

שבוע הספר: מוכרים גם במחירי הפסד

התחרות בין סטימצקי לצומת ספרים עולה מדרגה: צומת ספרים מסבסדת את המבצע "ספר שני ב-1 שקל" גם להוצאות שסירבו להשתתף בו

29.05.2008, 08:21 | גלי ברגר

תופעת מכירת מוצרים במחירי הפסד, אשר מאפיינת בדרך כלל את רשתות המזון, מגיעה גם לתחום הספרים. אתמול החל שבוע הספר העברי, ונראה כי התחרות בין צומת ספרים לסטימצקי מגיעה בו לשיא.

על מנת למשוך קונים הכריזה צומת ספרים על "חודש הספר" שבמסגרתו יימכר ספר שני בשקל אחד. עם זאת, אתמול בשעות הבוקר התברר כי לא כל ההוצאות מוכנות לקחת חלק במבצע, אלא בעיקר הוצאות כנרת זמורה ביתן ומודן, המחזיקות כל אחת ב-33% מצומת ספרים. על ספרים של שאר ההוצאות ניתנת הנחה של 25%.

אחת ההוצאות שסירבה להשתתף במבצע היא ידיעות ספרים, המו"ל הגדול בישראל. בהוצאה אישרו את הדברים ומסרו כי הם מוכרים את הספרים לצומת ספרים בתנאי שבוע הספר. "גם בשנה שעברה לא עשינו זאת", הסבירו בידיעות ספרים.

עם זאת, בצומת ספרים הוחלט כי גם ספרים של ידיעות ישתתפו במבצע, לצד הוצאות נוספות. משמעות הדבר היא שצומת ספרים מסבסדת למעשה את המבצע בכל הנוגע לידיעות ספרים. גורמים בשוק טענו כי גם אחרי הנחת שבוע הספר שצומת ספרים מקבלת היא מוכרת את ספרי ידיעות ללא רווח. בצומת החליטו כנראה לא למכור יותר מדי ספרי ידיעות ספרים, והם לא זכו לבולטות על המדפים ובדוכנים. בקניון גבעתיים טענו גורמים בשוק, לא ניתן היה למצוא ספר מהוצאת ידיעות בדוכנים.

מכירה במחירי הפסד נפוצה בדרך כלל ברשתות המזון המסבסדות מוצרים שנחשבים אטרקטיביים כדי להתמודד עם התחרות החריפה. החשש הוא שמכירה מסוג זה תפגע בחוסן הכלכלי של חברות הפועלות בצורה זו. בשנתיים האחרונות מאז רכישת סטימצקי על ידי מרקסטון התחרות בין הרשתות עלתה מדרגה.

צומת ספרים מוחזקת על ידי כנרת זמורה ביתן, הוצאת הספרים השנייה בגודלה בישראל, מודן ואבי שומר, שמשמש כמנכ"ל החברה. אחזקת ההוצאות מאפשרת להן למעשה להפוך את הרשת למחסן שלהן ולמכור את הספרים במחירים זולים יותר ולקדם אותם על פני הוצאות אחרות. סטימצקי, רשת הספרים הגדולה בישראל, דווקא העדיפה להיפטר באחרונה מאחזקותיה בהוצאת כתר ספרים ושמה דגש על חוויית הלקוח והפיכתה למרכז פנאי.

תגיות