אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המאפים עלו, הקפואים ירדו צילום: בלומברג

המאפים עלו, הקפואים ירדו

למרות העלייה במעדנות מכירות החברה נותרו ללא שינוי והרווח התפעולי ירד

29.05.2008, 08:38 | נעמה סיקולר

מכירותיה של סנפרוסט שבבעלות תנובה, כמו של מרבית חברות המזון, מושפעות במידה רבה מעיתוי חגי ישראל - ובמיוחד ראש השנה ופסח. השנה חל חג הפסח מאוחר יחסית, והמכירות שלקראת החג יוחסו לתוצאות הרבעון השני של השנה, בניגוד לשנה שעברה אז נזקפו המכירות לתוצאות הרבעון הראשון. העיתוי היטיב עם מכירותיה של חברת מעדנות, המוכרת מוצרי מאפה קפואים שאינם כשרים לפסח. מכירותיה גדלו ברבעון ב־28% לרמה של 29.3 מיליון שקל.

בתחום הירקות הקפואים, לעומת זאת, חלה ירידה של 14% במכירות לרמה של 41 מיליון שקל. מה שעוד הקטין משמעותית את המכירות היא ירידה חדה של 71% במכירות בשווקים הבינלאומיים. בשורה התחתונה קיזזו המגמות המנוגדות של סנפרוסט ומעדנות זו את זו ומכירות החברה הסתכמו ב־70.4 מיליון שקל, ירידה של 0.5% בלבד ביחס לרבעון המקביל.

הרווח התפעולי של החברה ירד ברבעון ב־6.5% בעיקר בשל עליית מחירי חומרי הגלם, ושיעורו עמד על 10.1% מהמכירות. בשורה התחתונה סנפרוסט מסכמת את הרבעון עם רווח נקי של 4.5 מיליון שקל, עלייה של 4.5% לעומת הרבעון המקביל. בחודשים האחרונים סבלה מניית סנפרוסט מחוסר אמון של המשקיעים והמניה ירדה בכ־28%.

תגיות