אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
LiveU השלימה גיוס שני של 9 מיליון דולר

LiveU השלימה גיוס שני של 9 מיליון דולר

החברה המפתחת טכנולוגיה להעברת שידורים חיים בטלוויזיה ובאינטרנט הוקמה לפני שנה וחצי בלבד וגייסה כבר יותר מ-12 מיליון דולר. הגיוס בוצע בהובלת כרמל ונצ'רס ובהשתתפות קרן קיינן פרטנרס

02.06.2008, 13:41 | אסף גלעד

חברת LiveU, המפתחת טכנולוגיה המאפשרת העברת שידורים חיים בטלוויזיה ובאינטרנט, השלימה סבב גיוס שני בהיקף של 9 מיליון דולר בהובלת כרמל ונצ'רס ובהשתתפות הקרן האמריקנית קינן פרטנרס. החברה, שנוסדה לפני שנה וחצי בלבד, גייסה עד כה יותר מ-12 מיליון דולר. את הגיוס הראשון הובילה קינן פרטנרס עם משקיעים פרטיים בראשות יגאל יעקובי, ממייסדי אלוט.

לאחר הסבב האחרון, משתוות הקרנות קינן וכרמל בחלקן בחברה. הגיוס משקף עלייה משמעותית בערך החברה וכן ציפיות גדולות לגדילתה. את הגיוס הובילו אורי בנדורי, שותף מנהל בכרמל ונצ'רס ויזהר שי, שותף השקעות בקינן פרטנרס.

LiveU, פיתחה טכנולוגיה ייחודית להעברת שידורים חיים מהשטח לאינטרנט ולטלויזיה באמצעות רשתות אלחוטיות: סלולריות, Wi-Fi ו-WiMAX, ללא צורך בהקמת תשתית. קופסת התקשורת של לייביו מתחברת לכל מצלמת וידאו, ביתית או מקצועית, ומאתרת באופן אוטומטי תקשורת סלולרית או WiFi.הקופסא היא למעשה מודם אלחוטי המשלב מערכות תקשורת מתוחכמות עם יכולות העברת וידאו באיכות גבוהה.

השידורים מאופיינים באיכות גבוהה ובעלויות נמוכות יחסית, המאפשרות גם לבעלי אתרים ולמשתמשי אינטרנט להפעיל שידורים חיים. המודל העיסקי של החברה מבוסס על מתן שירות לשידור וידאו ישיר מהשטח, והתשלום נעשה לפי שימוש (pay per use).

אתרי אינטרנט כדוגמת אתר הספורט הישראלי ONE ואתרים קהילתיים בארצות הברית משתמשים בטכנולוגיה של החברה לשידורים ישירים. חברת קשת העבירה באמצעות המערכת את גמר "נולד לרקוד" לאינטרנט בשידור ישיר, וערוץ 10 העביר באמצעותה את ביקור בוש בשידור חי.

שמואל וסרמן, מנכ"ל החברה, ציין כי השלמת הגיוס הנוכחי תאפשר לחברה להאיץ משמעותית את הקמת מערך השירות, השיווק והמכירות שלה, בעיקר בארצות הברית, ולהמשיך בפיתוח המכשיר שפיתחה החברה ובמזעורו.

לקרן קינן האמריקאית קשרים רבים בחברות מדיה בארה"ב, ולכלכליסט נודע כי השירות של LiveU כבר נמצא בבדיקה בכמה רשתות שידור גדולות.

בנוסף לכך, המוצר מיועד גם למשתמשים ביתיים. "אנשים פרטיים שוכרים את המכשיר שפיתחנו ומעבירים בשידור חי בר-מצוות ושאר אירועים לקרובי משפחתם בחו"ל", אמר שמואל ווסרמן ל"כלכליסט". "הקופסא שלנו מזהה אוטומטית רשתות, בין אם הן סלולריות או Wi-Fi ומשדרת באיכות של שידורי טלוויזיה".

ל-LiveU מרכז פיתוח בכפר סבא שבו 25 עובדים. מרכז השיווק והמכירות של החברה ממוקם בניו ג'רסי. מנכ"ל החברה וסרמן עבד בעבר ב-ECI, ובתפקידי שיווק בסרגון ובטלרד.

תגיות