אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוק להגבלת הווליום בפרסומות אושר לקריאה שנייה ושלישית צילום: אלכס קולומויסקי

חוק להגבלת הווליום בפרסומות אושר לקריאה שנייה ושלישית

על פי החוק, הרגולטורים השונים בתחום התקשורת יקבעו מהו טווח החריגה המקסימלי המותר במעבר בין השידורים הרגילים לבין שידורי הפרסומות, הודעות החסות, תשדירי השירות והקדימונים

04.06.2008, 11:36 | מערכת כלכליסט

ועדת הכלכלה אישרה היום (ד') לקריאה שניה ושלישית הצעת חוק פרטית שמטרתה להגביל את הווליום המותר בפרסומות בכלי התקשורת השונים. את הצעת החוק יזמו ח"כים אלי אפללו (קדימה) ואמנון כהן (ש"ס). בעת אישור הצעת החוק בועדת הכלכלה נכח בדיון רק יו"ר הועדה, גלעד ארדן (ליכוד).

על פי הנוסח הסופי של הצעת החוק שאושר היום, הרגולטורים השונים בתחום התקשורת יקבעו מהו טווח החריגה המקסימלי המותר במעבר בין השידורים הרגילים לבין שידורי הפרסומות, הודעות החסות, תשדירי השירות והקדימונים.

החוק יחול על שידורי הטלוויזיה והרדיו, לרבות על תחנת גלי צה"ל. הרגולטורים שיהיו אחראים על יישום החוק יהיו הרשות השניה, מועצת שידורי הכבלים והלווין, רשות השידור ומשרד הבטחון. במקרה של הפרת החוק יוכלו הרגולטורים להטיל על גופי השידור סנקציות שונות העומדות לרשותם כיום, דוגמת שלילת זמן פרסום.

החוק יכנס לתוקף רק בתוך 9 חודשים מיום אישורו הסופי במליאת הכנסת, זאת לאחר שמועצת הכבלים והלווין ביקשה פרק זמן ממושך יותר - של שנה וחצי - לקביעת התקנות שיאפשרו את יישום החוק.

מנכ"ל הרשות השניה, מנשה סמירה, הודיע בדיון כי הרשות השנייה ערוכה ליישום החוק כבר עתה. על פי סמירה כבר היום יש ירידה דרסטית בהיקף פניות הציבור וההפרות של זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 בתחום הווליום בפרסומות. הדבר נובע, לדבריו, מהתקנתן של מערכות ניטור שהכניסו גופי השידור לחדרי השידור שלהם על מנת לפקח על העניין.  

תגיות