אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
yes תקצה השנה 15% מתקציב הפרסום לטובת האינטרנט צילום: צביקה טישלר

yes תקצה השנה 15% מתקציב הפרסום לטובת האינטרנט

ב־2007 הקצתה החברה רק 10% מאותו תקציב לטובת הרשת. החברה תעלה מחר קמפיין ב־5 מיליון שקל שממשיך את הקו של שינוי הפוקוס מסרטים לסדרות

05.06.2008, 08:21 | מיטל זדה

"yes תקצה עד סוף השנה 15% מתקציב הפרסום שלה לטובת הפרסום האינטראקטיבי'', כך אומר ל"כלכליסט" סמנכ"ל השיווק של החברה, דרור בהט.

לדבריו, בשנת 2007 הקצתה החברה 10% מהתקציב שלה לטובת הרשת, זאת לעומת 5% בלבד ב־2006. עם זאת, תקציב הפרסום של החברה אינו צפוי לגדול, והצמיחה באינטרנט תבוא על חשבון התקציבים המופנים לרדיו ולשילוט החוצות.

מהלך פרסומי חדש של החברה, הכולל גם פעילות ענפה באינטרנט, אמור לעלות מחר. החברה תשיק את השלב השני במהלך של שינוי הפוקוס התקשורתי מתחום הסרטים לסדרות. עלייתן של סדרות ישראליות חדשות (רביעיית רן, סרוגים ועוד) תלווה בקמפיין של מקאן אריקסון, ברוח הקונספט המזוהה עם החברה - הפקות הענק. הקמפיין מציג הפעם את האיראנים שאינם מוכנים "להשמיד" את ישראל בגלל התמכרותם לסדרות החדשות של yes. הפרסומת תלווה בפסקול השיר "כל הכבוד" של יהורם גאון.

הקמפיין החדש עולה כמה חודשים לאחר שהחברה עוררה שערורייה בפרסומת הקודמת שלה, שבה השתמשה בדמויות של חרדים.

הפרסומת, שזיכתה את החברה רק לפני שבוע בקקטוס הזהב, הצליחה לעורר ביקורת גם בקרב הרשות השנייה, דבר שגרם לירידת הפרסומת מוקדם מהצפוי.

בהט אינו חושש שהשימוש בדמויות האיראנים יוביל לביקורת חדשה. לדבריו, גם הפעם מדובר בקמפיין הומוריסטי לחלוטין שלא נועד לפגוע באף אחד. "אנחנו מותג שהוא mass market. המטרה שלנו היא לא ליצור פרובוקציה. על כל דבר שנעשה, יהיו כאלה שיעבירו ביקורות", הוא אומר.

בהט סבור כי הקונספט הפרסומי של הפקות הענק הוא בעל יתרון גדול. "בסופו של דבר ההשקעה בהפקות גדולות עם קריאייטיב טוב מחזירה את עצמה וחוסכת עלויות. ברגע שיוצרים קריאייטיב שונה, מצחיק או אפילו קיצוני, משיגים הרבה יותר מהר בולטות, ובכך מחזירים את ההשקעה הכספית מהר מהצפוי".

הפעילות הנוכחית מושקת זמן קצר לאחר פרסום הדו"חות הכספיים של הרבעון הראשון. בתקופה זו נעצר גיוס המנויים, אולם החברה הצליחה לשפר את ה־ARPO (הכנסה ממוצעת מלקוח), בין היתר, בשל ההשקה המוצלחת של ערוץ ה־HD.

"כמעט שלושה חודשים לאחר ההשקה, ישנם 8,000 לקוחות שהצטרפו לערוץ. מדובר במספר מנויים גבוה מהמצופה. בזמן ההשקה צפינו שנגיע ל־10,000 לקוחות עד סוף 2008, ועכשיו נראה שנעבור את התחזית", אומר בהט.

תגיות