אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושר לקריאה שנייה: בעלי עסקים יפסיקו לפרסם מבצעים - אם המוצר אזל מהמלאי צילום: אביגיל עוזי

אושר לקריאה שנייה: בעלי עסקים יפסיקו לפרסם מבצעים - אם המוצר אזל מהמלאי

הצעת החוק, שיזמו גלעד ארדן ורונית תירוש, תחול על מוצרים שמחירם עולה על 50 שקל וצפויה להיכנס לתוקף בינואר 2009

10.06.2008, 14:11 | שאול אמסטרדמסקי

ועדת הכלכלה אישרה היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתחייב מפרסמי מבצעים לציין במפורש מהו המספר המינימלי של פריטים הנמכרים במחיר מבצע.

באופן זה מקווים יוזמי החוק, ח"כים גלעד ארדן (ליכוד) ורונית תירוש (קדימה) ליצור שקיפות שתמנע מבעלי העסקים לפתות צרכנים להגיע אל החנויות רק בשביל לגלות שהפרטים הנמצאים במבצע אזלו מהמלאי, ועליהם לרכוש מוצרים במחיר מלא. החוק צפוי להיכנס לתוקף החל מינואר 2009.

החוק יחול על מוצרים שמחירם עולה על 50 שקל. במידה שהפריטים הכלולים במבצע יאזלו, יחויב בית העסק להפסיק את פרסום המבצע. מי שיפר את הוראות החוק יהיה חשוף לקנס בגובה של עד 80 אלף שקל. ש"ר התמ"ת יהיה רשאי לקבוע חריגים עליהם לא יחול החוק, וכן לשנות את סכום המוצרים עליהם חל החוק.

ארדן אמר: "ההצעה נועדה לתקן מצב אבסורדי בו הצרכן חשוף למודעות ענק של מבצעים אטרקטיביים, וכשהוא מגיע לסניפים הוא מגלה כי הפריט שפורסם אזל. ההצעה תגביר את השקיפות והתחרותיות ותמנע הטעיית צרכנים".

תגיות