אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דגמי הספורט של רנו: קליאו ומגאן עושות כושר

דגמי הספורט של רנו: קליאו ומגאן עושות כושר

קבוצת קרסו משיקה חטיבת ספורט חדשה, שמיועדת לרענן את המותג ולכבוש ‭30%‬ מהשוק כבר בשנת הפעילות הראשונה

10.06.2008, 15:11 | ליאור גוטמן

קבוצת קרסו, יבואנית רנו וניסאן, מיישרת קו עם המיתוג העולמי של רנו, והשיקה בסוף השבוע את חטיבת הספורט של רנו. בישראל תדמיתה של רנו אולי שמרנית, "אבל בעולם הרחב היא מזוהה עם מכוניות ספורטיביות‭,"‬ מסביר קסאוויר קאסין, מנהל השיווק של רנו באפריקה, באסיה ובישראל. "חשוב לנו להראות שרנו מוכרת יותר ממשפחתיות וממסחריות קטנות‭."‬

ההשקה החגיגית התמקדה בשני דגמי הספורט הראשונים שישווקו בארץ: קליאו ספורט ומגאן ספורט. קליאו ספורט, המתומחרת ב‭170-‬ אלף שקל, היא החדשה מבין השתיים. המנוע החדש, בנפח ‭2.0‬ ליטרים, מפיק 197 כוחות סוס.

לדברי רנו, לא מדובר במנוע חזק שהושתל בשלדה קיימת, אלא במכונית שתוכננה מחדש: למשל, בולמי הזעזועים של הגלגלים הקדמיים לא חוברו אל המתלה כדי שההיגוי לא יושפע ממהמורות בכביש. בנהיגה מהירה התגלתה קליאו ספורט כבת לוויה מאתגרת: אחיזת הכביש טובה ביותר, ורצף פניות מפותלות חולף בקלות. כוח המנוע מגיע רק בחלק העליון של הסקאלה, אבל מושבי ספורט מצוינים ותיבת הילוכים בעלת שישה יחסי העברה משלימים מכונית מהנה ביותר לנהיגה מהירה.

מגאן ספורט שונה מהותית מאחותה הקטנה: מדובר במכונית שתוחלף בשנה הקרובה, דבר שהשפיע כנראה על מחירה: רק 190 אלף שקל. מגאן מהירה מקליאו כמעט בכל מצב: למנוע ‭2.0‬ הליטרים שודך מגדש טורבו, כך ש-225-‬ כוחות הסוס עומדים לרשות הנהג לכל תצורת נהיגה. הבעיה היא שההגה אינו משתף את הנהג במלוא האינפורמציה, ונהיגה תובענית תרגיש מנותקת. אחיזת הכביש טובה, ולפעמים נדמה שהמכונית עוזרת לנהג ליישר פניות באמצעות פסיעה קלה עם זנב המכונית אל כיוון הנסיעה. מערכת בקרת היציבות האלקטרונית, שאינה נכנסת לפעולה בתדירות גבוהה, תשמור על נהג המגאן מגרימת נזק למכונית - או לאגו.

קרסו מתכוונת למכור את דגמי הספורט בחמישה סניפים שיתוגברו במערך שירות ממוקד. בחברה מעריכים שבשנת הפעילות הראשונה יימכרו כמאה מכוניות, במטרה לכבוש נתח שוק של ‭30%‬ עד אמצע ‭.2009

תגיות