אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יונדאי סונטה: רכב לשמרנים צילום: תומר הדר

יונדאי סונטה: רכב לשמרנים

יונדאי סונטה הצטרפה לקבוצת שווי השימוש הרביעית - עד 147 אלף שקל. "כלכליסט" השווה אותה למאזדה 6 אקזקיוטיב, והסיק - מאזדה לאוהבי הביצועים וסונטה לסולידיים

11.06.2008, 14:34 | תומר הדר

יונדאי סונטה, שהוצגה ב‭2004-‬ וצוידה במנוע בנפח ‭2.0‬ ליטרים, הצטרפה לאחרונה לקבוצת שווי השימוש הרביעית, שתקרתה היא 147 אלף שקל. מול הסונטה מתייצבת מאזדה 6 אקזקיוטיב. מדובר במכוניות שונות בעיצובן. המאזדה שופעת קימורים, ואילו עיצובה של הסונטה שמרני. תא הנוסעים בסונטה אוורירי ומרווח, אך פשוט. במאזדה העמוסה במתגים אפשר אפילו לבחור צליל שיושמע בהתנעה. המאזדה מצוידת גם בבקרת שיוט ובבקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע. בתיאוריה, הסונטה עדיפה: מנועה מפיק 164 כוחות סוס, ומנועה של המאזדה מפיק 147 כוחות סוס. אך במציאות המאזדה מובילה. זאת מאחר שלמאזדה יש תיבת הילוכים מודרנית בעלת חמש מהירויות, ואילו ליונדאי תיבת הילוכים בעלת ארבע מהירויות. גם בכביש מפותל המאזדה ראשונה. אף שלשתיהן הגה חסר תחושה, במיוחד ביונדאי, המאזדה תוקפת סיבובים במהירות ומשרה על הנהג תחושת ביטחון, בעוד שהיונדאי, הסובלת מזוויות גלגול מוחשיות, מעודדת

נהיגה רגועה. לסיכום, הסונטה, שצורכת ליטר דלק ל‭12.6-‬ ק"מ לפי נתוני היצרן ‭9.5)‬ ק"מ לליטר במבחן‭,(‬ השתפרה משמעותית לעומת הדורות הקודמים שלה, ובכל זאת המאזדה, שצורכת ליטר דלק ל‭12.5-‬ ק"מ ‭10.5)‬ ק"מ לליטר במבחן) מנצחת בזכות האבזור והביצועים. אך במציאות, התוצאה תלויה ברוכש: מי שמחפש ביצועים וגימיקים יבחר במאזדה. לעומת זאת מי שמעדיף מראה סולידי ונוחות מעט גבוהה יותר יבחר ביונדאי.

תגיות