אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חשש במשרד התחבורה: עיכוב בבניית מנהרות הכרמל צילום: עמית מגל

חשש במשרד התחבורה: עיכוב בבניית מנהרות הכרמל

ל"כלכליסט" נודע כי משרד התמ"ת אינו מתכוון לאשר לקבוצת כרמלטון, זכיינית פרויקט מנהרות הכרמל, לתגבר את מערך העובדים הסינים באתר הבנייה. התמ"ת: לא מוסרים מידע על בקשות פרטניות

17.06.2008, 08:52 | גיא מי-טל

משרד התמ"ת אינו מתכוון לאשר לקבוצת כרמלטון, זכיינית פרויקט מנהרות הכרמל, לתגבר את מערך העובדים הסינים באתר הבנייה - כך נודע ל"כלכליסט". לפני כחצי שנה פנתה הקבוצה, שבבעלות שיכון ובינוי אחזקות ואשטרום, למשרד התמ"ת בבקשה להביא לישראל עוד 120 עובדים זרים כדי לעמוד בלוחות הזמנים. עד לימים אלה טרם התקבלה תשובת התמ"ת, אולם גורמים במשרד ציינו כי הבקשה ככל הנראה לא תאושר.

בעקבות כך הביעו במשרד התחבורה חשש מעיכוב נוסף בהשלמת הפרויקט. מנכ"ל החברה העירונית בחיפה יפה נוף וסמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה יצחק זוכמן דיווחו על כך לשר התחבורה שאול מופז בכנס שהתקיים בשבוע שעבר.

מטרת פרויקט מנהרות הכרמל היא כריית שתי מנהרות שיחברו את הכניסה הדרומית לחיפה עם צומת הצ'ק פוסט. עבודת הכרייה מבוצעת על ידי חברת התשתיות הסינית CCECC, המעסיקה 500 עובדים זרים מסין. על פי לוחות הזמנים, עבודות הכרייה יושלמו עד סוף 2009, והפרויקט כולו יושלם עד תחילת 2011.

המכרז לביצוע פרויקט מנהרות הכרמל פורסם כבר ב־1996, אך העבודות החלו בפועל רק ב־2006 בשל עיכובים ביורוקרטיים ובעיות מימון. כשיושלם הפרויקט הוא יאפשר חצייה מהירה של העיר צפונה ודרומה וכן גישה נוחה לקריות, לכרמל ולמרכז העיר. הנסיעה בכביש תהיה כרוכה בתשלום אגרה של חמישה שקלים. אורכו של הכביש 6.5 ק"מ, ומתוכם 4.7 ק"מ במנהרות החצובות מתחת לכרמל. עלות הפרויקט נאמדת ב־1.25 מיליארד שקל.

ממשרד התמ"ת נמסר: "המשרד אינו רשאי למסור מידע על בקשות פרטניות להעסקת עובדים זרים בתחומים השונים, וזאת מחמת חובת השמירה על סודיות המידע. אפשר למסור רק כי כ־500 עובדים זרים מועסקים כדין על ידי חברה זרה, שזכתה במכרז בינלאומי לכריית מנהרות הכרמל, פרויקט בעל חשיבות לאומית, על פי היתר מיוחד שניתן לחברה לתקופה של שלוש שנים, בהתאם להחלטות הממשלה הרלבנטיות". אי אפשר היה להשיג את תגובת מנהרות הכרמל.

תגיות