אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זמן כסף: עומס המידע פוגע בפריון העובדים צילום: shutterstock

זמן כסף: עומס המידע פוגע בפריון העובדים

לפי הערכה, הנזק שנגרם לפריון העובדים בשל עומס מידע מסתכם ב-750 מיליארד דולר בשנה בארה"ב בלבד. חברות טכנולוגיה הקימו גוף שינסה להתמודד עם הבעיה

19.06.2008, 12:05 | כתב "כלכליסט"

הנגישות למידע היא אחת הברכות של מהפכת האינטרנט, אבל צדה השלילי הוא עומס המידע ההולך וגדל. עובדים מתעדכנים באמצעות הודעות אימייל, מסרים מיידיים, עדכוני חדשות, שיחות טלפון, אך מידע זה גם מפריע לעבודתם. לפי הערכה של חברת המחקר בייסקס, הפגיעה של עומס המידע בפריון העובדים עומדת על 650 מיליארד דולר בשנה בארה"ב בלבד.

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock
הניו יורק טיימס מדווח שקבוצת גופים ובהם בייסקס, אוניברסיטת סטנפורד, גוגל, מיקרוסופט, IBM, מורגן סטנלי, אינטל וסימנטק, הקימה החודש את IORG, ראשי תיבות של Information Overload Research Group (קבוצת מחקר עומס המידע), שמטרתה לעורר את המודעות לבעיה, לחקור אותה ולמצוא לה פתרונות. הקבוצה, שכנס ההשקה שלה ייערך בניו יורק בחודש הבא, מסבירה באתרה שעומס המידע "פוגע בפריון ובאיכות החיים של עובדי ידע בעולם".

אינטל ביצעה בשנה שעברה ניסוי בשם Quiet Time (זמן שקט) שהקיף 300 מהנדסים ומנהלים, במסגרתו הם התנתקו מההפרעות החיצוניות לחצי יום מדי יום שלישי – סגרו את האימייל ואת תכונות המסרים המידיים, העבירו את שיחות הטלפון למענה הקולי, נמנעו מלהשתתף בפגישות והציבו שלטי "נא לא להפריע" על דלתות משרדיהם. בהמשך צורפו 150 עובדים לניסוי נוסף, No Email Day (יום ללא אימייל), במסגרתו עובדים בקבוצות מסויימות נקראים להחליף בימי שישי את התקשורת האימיילית ביניהם בתקשורת פנים אל פנים. העובדים דיווחו שהם יצרניים ויצירתיים יותר בעקבות הניסוי.

בגוגל מציעים לעובדים להשתמש ב-E-Mail Addict, יישום נסיוני שמנתק אותם מהאימייל לפרק זמן של רבע שעה.

תגיות