אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל משיקה כלי למדידת יעילות הפרסום באתרים צילום: בלומברג

גוגל משיקה כלי למדידת יעילות הפרסום באתרים

לפי "הוול סטריט ג'ורנל", הכלי יינתן בחינם למפרסמים. הפרסום ברשת בארה"ב גדל ב-2007 במיליארד דולר על חשבון הפרסום בעיתונים ובטלוויזיה

24.06.2008, 13:45 | יוסי גורביץ
גוגל צפויה להשיק היום (ג') כלי רשת חדש, שתפקידו למדוד את התנועה ברשת ולדווח למפרסמים היכן יוכלו להציב פרסומות באופן היעיל ביותר, דיווח אתמול "הוול סטריט ג'ורנל".

התוכנה החדשה, שתוצע למפרסמים ולסוכניהם ללא תשלום, אמורה להתחרות בחברות מחקר קיימות, כגון נילסן וקומסקור (ComScore), המודדות את התנועה ברשת. בניגוד אליהן, השירות של גוגל לא ישתמש בסקרים או במידע שיספקו לקוחות, אלא במידע הנשאב משרתי רשת. מידע זה אמור לספק תמונה מדויקת הרבה יותר על ההתנהגות ברשת.

שעות לאחר פרסום הידיעה על הכלי החדש של גוגל, ירד מחיר מניית קומסקור ב-1.69 דולרים, שהם כ-6.1% מערכה. נילסן היא חברה פרטית. בסוף השבוע השיקה גוגל שירות נוסף של גוגל טרנדס, האמור לספק מידע על מספר הגולשים לאתרים.

בתוך כך, דו"ח חדש של Ad Age מראה כי בשנת 2007, השקיעו 100 חברות הפרסום הגדולות בארה"ב כ-4.2 מיליארד דולר בפרסום ברשת, עלייה של 33% לעומת 2006. העלייה בפרסום ברשת, של כמיליארד דולר, באה על חשבון ההוצעות על פרסום בעיתונות מודפסת, שירדו בכ-670 מיליון דולר ובפרסום בטלוויזיה שירד בכ-400 מיליון דולר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות