אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמון הצרכנים בארה"ב צנח לשפל של 16 שנה צילום: בלומברג

אמון הצרכנים בארה"ב צנח לשפל של 16 שנה

הצרכנים האמריקאים הביעו את הפסימיות הרבה ביותר בהיסטוריה בת 41 השנים של המדד, שמפרסמת קבוצת המחקר הפרטית קונפרנס בורד

24.06.2008, 18:47 | בלומברג
אמון הצרכנים בארצות הברית צנח בשיעור גדול מהצפוי לשפל של 16 שנה ביוני. על כך דיווחה היום (ג') הקונפרנס בורד, קבוצת המחקר הפרטית שמפרסמת את המדד.

הנתון מגביר את החשש שהצרכנים האמריקאים יחזרו להצטמצם בהוצאות אחרי שבזבזו את החזרי המס שקיבלו במסגרת תוכנית התמריצים של ממשל בוש.

מדד אמון הצרכנים של הקונפרנס בורד ירד לרמה של 50.4 נקודות ביוני, הרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 1992. זאת לעומת רמה של 58.1 נקודות במאי. כלכלנים צפו כי המדד ירד לרמה של 56 נקודות.

הרכיב במדד שבודק את תפיסת המצב העכשווי צנח ביוני ל64.5 נקודות, לעומת 74.2 נקודות במאי. רכיב שבודק את ציפיות הצרכנים לששת החודשים הקרובים ירד ל-41 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז החל פרסום המדד ב-1967.

שיעור הצרכנים שאמרו כי יש שפע של משרות בשוק צנח ביוני ל-14.1%, לעומת 16.1% במאי. שיעור האנשים שצופים כי הכנסתם תעלה בחצי השנה הקרובה ירד ל-12.3%, השיעור הנמוך ביותר מאז החלו הרישומים.

הצניחה בערך הבתים, הגידול באבטלה והתייקרות מחירי המזון והדלק זעזעו את הצרכנים האמריקאים, שאחראים על כשני שליש מהפעילות הכלכלית במדינה.

בתחילת החודש פורסם כי סקר אמון הצרכנים של רויטרס / אוניברסיטת מישיגן צנח ביוני לרמתו הנמוכה ביותר ב-28 שנה. עוד דווח כי האמריקאים צופים שהאינפלציה בחמש השנים הקרובות תעמוד על 3.4%, בדומה לנתון שנרשם במאי והקצב המהיר ביותר מאז 1995.

היום דווח כי מדד קייס-שילר, הבודק את מחירי הבתים ב-20 אזורים עירוניים גדולים בארה"ב, צנח ב-15.3% באפריל לעומת אשתקד, הצניחה החדה ביותר מאז החל פרסום המדד ב-2001.

תגיות