אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תביעה נזיקית נגד מנהלת קניון רמת אביב צביה לבייב צילום: אוראל כהן

תביעה נזיקית נגד מנהלת קניון רמת אביב צביה לבייב

מסעדת כרמליס בייגלס תובעת 8.6 מיליון שקל מלבייב בטענה כי "ניהולה הכושל" הסב לה הפסדים: "לבייב נהגה כיצור שמקומו באולימפוס". הקניון: "הבורר יחליט"

25.06.2008, 08:30 | ענת רואה

מסעדת כרמליס בייגלס, שפעלה בעבר בקניון רמת אביב, תובעת 8.6 מיליון שקל פיצויים מצביה לבייב, בתו של לב לבייב ומנהלת קניון רמת אביב, בטענה שאופן ניהולה הביא ל"הרס כלכלי מוחלט של משפחה שלמה". התביעה תתברר בהליך בוררות בפני עו"ד אמיר רוזנברג.

מכתב התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ערן בן עוזר, עולה כי המסעדה היתה פעילה בקניון במשך תקופה ארוכה, והובטח לה שתפעל בבלעדיות ובלא תחרות של מסעדת כריכים נוספת.

בינואר 2005 נכנסה לקניון רשת ארומה, דבר שגרם לכך שהמסעדה, על פי כתב התביעה, "הפכה בן לילה לעסק מפסיד".

עוד נטען כי בניגוד להתחייבותו, הפסיק הקניון את פעילות הקולנוע ששכן בסמוך למסעדה, דבר שהחמיר את הפגיעה בה.

לטענת התובעת, בשנים שלפני מינויה של לבייב כמנהלת יכלו בעלי העסקים להיפגש עם מנהל הקניון (בני כהן) באופן סביר, ללא קשיים מיותרים. עוד נטען כי בשלב מסוים החליט לבייב לשים את בתו הצעירה בראש הקניון, ולהחליף את הניהול שהיה עד אותה עת בידי אחותה הצעירה, רותי לבייב, אשר עליה נכתב בתביעה כי "גם ניהולה לא היה מרשים במיוחד, אך לא הגיע למדרגתה של אחותה הגדולה".

בין הטענות המועלות כלפי לבייב מוזכר כי בעלי העסקים התקשו להשיג אותה או להיפגש עמה, "משל לא היתה בשר ודם, אלא יצור נשגב שמקומו באולימפוס". נוסף על כך, נטען כי לבייב פעלה לבטל את שעת החניה הראשונה בחינם כדי להפוך את הקניון לרווחי יותר. "ממש כאותו אב המעניק צעצוע לילדו הקטן על מנת שישחק בו, במשובותיו הילדותיות והלא שקולות. אלא שבמקרה זה רבים הנפגעים מ'משחק' זה" – לשון כתב התביעה.

עו"ד דן דורון ממשרד וקסלר ברגמן, המייצג את הקניון, מסר בתגובה כי "מדובר בתביעה של גוף שהחוזה שלו הסתיים ולכן עזב את הנכס, ויש נגדו תביעה על יתרות חוב בגין אי־תשלום שכר דירה. במקום לשלם הוא מעלה כעת כל מיני טענות. אין לי הרבה מה להוסיף, ניתן לבורר להחליט".

תגיות